Ugrás a fő tartalomra

Filmkritika anno - Scream 2

Minden horrorfilmnek előbb vagy utóbb, de megszületik a folytatása. Na, de ki szereti a második részeket? Jó, jó, azért a Keresztapa folytatása tényleg jó volt. Mi is a problémánk a második részekkel? Hát, általában csak annyi, hogy szinte mindig felül akarják múlni az elsőt. Még több vér, még több hulla, na és persze sokkal, de sokkal több sikoly! Mert ha meglátod a rémet, hát, sikoltanod kell, ahogyan a torkodon kifér.

Melyek is azok a szabályok, amelyeket feltétlenül be kell tartanod, ha esetleg egy fehérmaszkos sorozatgyilkos késsel a kezében megkezdi ámokfutását a környéken? Igen, rengeteg leckét tanulhatunk erre vonatkozóan az első részből (pl. soha ne szeretkezz egy horror filmben, mert akkor már hulla vagy, soha nem mond, hogy mindjárt visszajössz, mert hacsak nem te vagy a gyilkos, akkor soha többé nem térsz vissza.) Ez a tárház most bővíthető olyan apróságokkal, hogy ha többen vagytok, és tudjátok, hogy valahol a közelben ott a gyilkos, akkor mindenképpen váljatok szét, mert egyikőtök így biztosan meg tud halni.

Szóval, milyen ez a film? Rettenetesen borzasztó, sőt katasztrofálisan rossz, mégis pontosan ettől lesz nagyon jó, sőt leírhatatlanul élvezhető és csodálatos. A film bátor és vakmerő. Könnyedén figuráz, sőt nem kíméli önmagát sem, hiszen rengeteg paródiába illő jelenet utal az első részre. Tehát mit is kapunk? Egy rettentően jó második részt, amelyben több a vér, több a hulla, de sokkal viccesebb és bizonyos szempontból még idétlenebb a befejezés (még ha ilyent már láttunk is).

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese