Feri barátom már régebben megkért, hogy e-learning témában a hasznald.hu oldalon is publikáljak a blogra. Nos, mivel amúgy is kikerült már oda a fotóm, ideje volt, hogy ennek a felhívásnak eleget is tegyek. Persze sokat gondolkodtam, hogy mint, és milyen elemekkel segítsem az ottani karakterszámnövelést, hiszen ebben a blogban sem szívesen mondanék le az elektronikus eszközök segítségével megvalósított ismeretátadás rejtelmeinek egyéni boncolgatásáról. Már csak azért sem, mert az én kisvilágomhoz ez hozzátartozik. Viszont szakmai szemmel is kihívást jelent, hogy egy kifejezetten szakblogon keresztül is égethetem a monitorok pixelernyőjét. Így arra az elhatározásra jutottam, hogy a szigorú szakanyagokat, leginkább az e-learning technikai oldalát abban a blogban, míg a személyesebb lélegzetvételű e-oktatásos dolgokat ebben a blogban fogom közzétenni. Persze a határok a későbbiekben lehet, hogy összemosódnak, mégis most – legalább először - megpróbáltam ehhez tartani magam, így aki egy rövid ajánlót szeretne olvasni a Reload Editor SCORM-csomag szerkesztőről, azt hajtson, párdon, klikkeljen át oda.
A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese
Megjegyzések