Ugrás a fő tartalomra

Írkálok már mindenfelé

Feri barátom már régebben megkért, hogy e-learning témában a hasznald.hu oldalon is publikáljak a blogra. Nos, mivel amúgy is kikerült már oda a fotóm, ideje volt, hogy ennek a felhívásnak eleget is tegyek. Persze sokat gondolkodtam, hogy mint, és milyen elemekkel segítsem az ottani karakterszámnövelést, hiszen ebben a blogban sem szívesen mondanék le az elektronikus eszközök segítségével megvalósított ismeretátadás rejtelmeinek egyéni boncolgatásáról. Már csak azért sem, mert az én kisvilágomhoz ez hozzátartozik. Viszont szakmai szemmel is kihívást jelent, hogy egy kifejezetten szakblogon keresztül is égethetem a monitorok pixelernyőjét. Így arra az elhatározásra jutottam, hogy a szigorú szakanyagokat, leginkább az e-learning technikai oldalát abban a blogban, míg a személyesebb lélegzetvételű e-oktatásos dolgokat ebben a blogban fogom közzétenni. Persze a határok a későbbiekben lehet, hogy összemosódnak, mégis most – legalább először - megpróbáltam ehhez tartani magam, így aki egy rövid ajánlót szeretne olvasni a Reload Editor SCORM-csomag szerkesztőről, azt hajtson, párdon, klikkeljen át oda.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs