Ugrás a fő tartalomra

Filmkritika anno - Hangyaháború

Megmondom őszintén, nagyon bosszant ez az egymásra mutogatás a Disney és a Dreamworks filmstúdiók között. Rendben van, rendben van. Mi is tudjuk, hogy valaki ellopta a másik ötletét, de ennek ne mi, a gyermeklelkű nézők legyünk a szenvedő alanyai.

Mert hát, ha már az ember azt mondja, hogy elviszem az öcsémet egy mesefilmre, akkor legalább ne kelljen hallgatni előtte, hogy enyém jobb, mint a másik. Szerencsére azért olyan megállapodás született, hogy nem egy időben mutassák be a két a filmet, de ez is csak bizonyos anyagi szempontok miatt valósulhatott így meg. Persze először én is felháborodtam, hogy na de két hangyás filmet?! Köszönöm, egy is elég. Aztán mindkettőt láttam, mert ha már mindenki hasonlítgat, akkor legalább nekem is legyen alapom hozzá.

Mit mondjak. A két film teljesen más. Míg a Disney produkciót már az 5-6 éves gyerekek is megnézhetik, addig a másik produkciót csakis az ennél legalább kétszer idősebb korosztály, és nem csak azért, mert ez nem volt szinkronizálva. Míg az előbbi produkció a már jól bevált aranyos, jópofa, „decuki” kategória, addig a Z, a hangya csatajelenete valahol a Ryan közlegény és a Straship Troopers keveréke. Tartalom szempontjából is teljesen elüt a két film. Hiszen Z története éppen a „ti mind különböző egyéniségű hangyák vagytok” jelmondatra épít, amíg – ugyan az Egy bogár életében is jelen van ez a nézet- mégis a csoport összetartásáról és az „egy mindenkiért, mindenki egyért” Dumas mondat szellemének hatására épít a végkifejlet.
Röviden tehát, színvonalas hangyaháborúnak vagyunk a szemtanúi, ahol mindkét fél túl jó produkcióval lép a porondra ahhoz, hogy igazából bármelyikük is veszítene. Csak ne lenne ez az egymásra mutogatás.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 1

A nap, amely a fórum felvezetése volt, a nap, amelyen rájöttem, hogy Svájcban sincs minden rendben, a nap, amelyen kiderült, hogy a hivatal mindenütt hivatal, és a problémák közösek és hasonlóak. No meg emellett persze sok szép vezetőképző programba is bepillantottam, és az EU-s konpetenciakeretrendszer és a vezetőképző programcsomag is bemutatásra került, itt van, sziasztok, ha akarjátok használjátok.

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 2

Túl a második napon ideje azt is összefoglalni picit. A reggel az elektronikus Észtországgal kezdődött, melyben a magam kocka e fejével azt hiszem nagyon jól tudnám érezni magam, csak ne ennének ennyi halat. Szóval itt lehet szavazni, adót bevallani az erdő közepéről egy okostelefonnal is zsebünkben. Van itt e-Egészségügy, e-Ticket a buszra, és az egész adathalmazuk tárolása érdekében felhasználják a felhőt, azaz szerte a világon vannak adatparkjaik, adatnagykövetségeik. Ezt követte a szekciós ülések, melyben én éppen betekintést nyerhettem Finnországban már a tréning képzésekhez is kapcsolják az online meeting eszközöket (MS Lync), majd utána a szlovákok Moodle rendszerét néztem élesben, hogy végül a magunk responsive, html5 és programozási tudást nem igénylő megoldását prezentáljam. Végül a generációkról eset szó, oly módon, hogy lehetett kérdéseket, problémákat bedobálni, és mindenki dönthetett kinek próbál meg ötleteket adni. De ez a rész már olyanannyira elsikkadt, hogy még a vi...