Ugrás a fő tartalomra

Filmkritika anno - Hangyaháború

Megmondom őszintén, nagyon bosszant ez az egymásra mutogatás a Disney és a Dreamworks filmstúdiók között. Rendben van, rendben van. Mi is tudjuk, hogy valaki ellopta a másik ötletét, de ennek ne mi, a gyermeklelkű nézők legyünk a szenvedő alanyai.

Mert hát, ha már az ember azt mondja, hogy elviszem az öcsémet egy mesefilmre, akkor legalább ne kelljen hallgatni előtte, hogy enyém jobb, mint a másik. Szerencsére azért olyan megállapodás született, hogy nem egy időben mutassák be a két a filmet, de ez is csak bizonyos anyagi szempontok miatt valósulhatott így meg. Persze először én is felháborodtam, hogy na de két hangyás filmet?! Köszönöm, egy is elég. Aztán mindkettőt láttam, mert ha már mindenki hasonlítgat, akkor legalább nekem is legyen alapom hozzá.

Mit mondjak. A két film teljesen más. Míg a Disney produkciót már az 5-6 éves gyerekek is megnézhetik, addig a másik produkciót csakis az ennél legalább kétszer idősebb korosztály, és nem csak azért, mert ez nem volt szinkronizálva. Míg az előbbi produkció a már jól bevált aranyos, jópofa, „decuki” kategória, addig a Z, a hangya csatajelenete valahol a Ryan közlegény és a Straship Troopers keveréke. Tartalom szempontjából is teljesen elüt a két film. Hiszen Z története éppen a „ti mind különböző egyéniségű hangyák vagytok” jelmondatra épít, amíg – ugyan az Egy bogár életében is jelen van ez a nézet- mégis a csoport összetartásáról és az „egy mindenkiért, mindenki egyért” Dumas mondat szellemének hatására épít a végkifejlet.
Röviden tehát, színvonalas hangyaháborúnak vagyunk a szemtanúi, ahol mindkét fél túl jó produkcióval lép a porondra ahhoz, hogy igazából bármelyikük is veszítene. Csak ne lenne ez az egymásra mutogatás.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese