Ugrás a fő tartalomra

Tanulás egy második életben

A virtuális világok többsége olyan, mint a szerelem. Öl, butit és nyomorba dönt… Legalábbis az általános sajtóvélemény szerint, hiszen csak ebből lehet szenzációt csinálni. Most mégis felkaptam a fejem, mert az, amit elképzeltem, hogy a fenti hármason túl, még mi mindenre használható egy virtuális közösség, úgy tűnik, mégis működik.

A Second Life egy internet alapú bitekből összerakott világ, amelyben – ahogyan a neve is mutatja – egy második életet élhetünk. Lényege, hogy a fizikai világ kivetülése, egy olyan világé, amelyben valódi énünk – vagy annak egy részének - másolata (amely nem mindig egyezik meg azzal, amit a fizikális létben láttatunk magunkból) éli mindennapjait, kapcsolatot teremt másokkal, egy szóval egy hatalmas szociális hálózat (szociótérkép) az egész játék.

Eme rövid ismertető után pedig kattintsunk erre a blogbejegyzésre, és olvassunk el pár élő példát, hogy miként is használható a játék az ismeretek továbbítására, tudásmenedzselésre és azon belül az oktatásra vagy megfordítva a tanulásra: http://mediq.blog.hu/2007/09/25/miert_es_hogyan_hasznalhato_a_second_lif

Megjegyzések

Névtelen üzenete…
Szia!

erre emlékszem, hogy jó előadás...

http://www.mindentudas.hu/barabasialbertlaszlo/20051010barabasi1.html?pIdx=6

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 2

Túl a második napon ideje azt is összefoglalni picit. A reggel az elektronikus Észtországgal kezdődött, melyben a magam kocka e fejével azt hiszem nagyon jól tudnám érezni magam, csak ne ennének ennyi halat. Szóval itt lehet szavazni, adót bevallani az erdő közepéről egy okostelefonnal is zsebünkben. Van itt e-Egészségügy, e-Ticket a buszra, és az egész adathalmazuk tárolása érdekében felhasználják a felhőt, azaz szerte a világon vannak adatparkjaik, adatnagykövetségeik. Ezt követte a szekciós ülések, melyben én éppen betekintést nyerhettem Finnországban már a tréning képzésekhez is kapcsolják az online meeting eszközöket (MS Lync), majd utána a szlovákok Moodle rendszerét néztem élesben, hogy végül a magunk responsive, html5 és programozási tudást nem igénylő megoldását prezentáljam. Végül a generációkról eset szó, oly módon, hogy lehetett kérdéseket, problémákat bedobálni, és mindenki dönthetett kinek próbál meg ötleteket adni. De ez a rész már olyanannyira elsikkadt, hogy még a vi...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 1

A nap, amely a fórum felvezetése volt, a nap, amelyen rájöttem, hogy Svájcban sincs minden rendben, a nap, amelyen kiderült, hogy a hivatal mindenütt hivatal, és a problémák közösek és hasonlóak. No meg emellett persze sok szép vezetőképző programba is bepillantottam, és az EU-s konpetenciakeretrendszer és a vezetőképző programcsomag is bemutatásra került, itt van, sziasztok, ha akarjátok használjátok.