Ugrás a fő tartalomra

Tanulás egy második életben

A virtuális világok többsége olyan, mint a szerelem. Öl, butit és nyomorba dönt… Legalábbis az általános sajtóvélemény szerint, hiszen csak ebből lehet szenzációt csinálni. Most mégis felkaptam a fejem, mert az, amit elképzeltem, hogy a fenti hármason túl, még mi mindenre használható egy virtuális közösség, úgy tűnik, mégis működik.

A Second Life egy internet alapú bitekből összerakott világ, amelyben – ahogyan a neve is mutatja – egy második életet élhetünk. Lényege, hogy a fizikai világ kivetülése, egy olyan világé, amelyben valódi énünk – vagy annak egy részének - másolata (amely nem mindig egyezik meg azzal, amit a fizikális létben láttatunk magunkból) éli mindennapjait, kapcsolatot teremt másokkal, egy szóval egy hatalmas szociális hálózat (szociótérkép) az egész játék.

Eme rövid ismertető után pedig kattintsunk erre a blogbejegyzésre, és olvassunk el pár élő példát, hogy miként is használható a játék az ismeretek továbbítására, tudásmenedzselésre és azon belül az oktatásra vagy megfordítva a tanulásra: http://mediq.blog.hu/2007/09/25/miert_es_hogyan_hasznalhato_a_second_lif

Megjegyzések

Névtelen üzenete…
Szia!

erre emlékszem, hogy jó előadás...

http://www.mindentudas.hu/barabasialbertlaszlo/20051010barabasi1.html?pIdx=6

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese