Ugrás a fő tartalomra

A kurzor, a lélek és annak világa

Lehet, hogy bolond gondolat, de felmerült bennem milyen lenne kurzornak lenni. Ott ücsörögni órákon keresztül némán, és arra várni, hogy valaki elindítsa azt az alkalmazást, melyhez rendeltettél, majd ott lenni, meg nem lenni ott. Előtűnni, eltűnni. Elbújni, és vidáman előbukkanni. Unalmas? Hát nem kreatív életvitel azt biztos. Valaki leszek és gondoskodom róla, hogy bejárja a képernyőt a kis fekete pálcika, arrébb küldöm minden egyes billentyű lenyomásával egy karakternyit. Most jobb. Mert gondoskodni kell valakiről. Az éltet, az nyugtat. Azt mondják badarság. Azt mondom, szerintem is. Ha túljutsz azon, hogy ez frusztráljon, ha elfogadod magad annak, aki vagy, voltál, leszel, akkor ez nem zavar, egyszerűen tudod, hogy badar dolgokat művelsz. És most boldogságot okoztam egy kurzornak, hiszen szemernyi lehetőségeimhez képest változatosságot vittem unalmas életébe… De akarta ő ezt? Csak némán villog, és nem válaszol. Hol elő, hol el. Csak a tűnik benne a közös. Csak tűnik, csak hiszem, gondolom, vélem, mert úgy akarom.

A kurzor meg vigyorog. Igen, ez mégiscsak vigyorog. Vagy érti mindazt, ami velem, bennem történik, melyek okán én most őt folyamatosan balra tologatom, hogy aztán új sort kezdjen amint a képzeletbeli lap balszélső margóját eléri, vagy egyszerűen csak gúnyol. De visszamosolygom ezt a gondolatot, és eszembe jut egy régi emlék, melyben három percen keresztül beszéltem a hárompercről.Így egyben. Hát lehet, hogy most is csak nagy semmivel koptatom a monitor fénycelláit? De nem, hiszen valaminek mégiscsak lenni kell egy első bejegyzésben...

Megjegyzések

Névtelen üzenete…
Hát igen! Végre egy értelmes gondolat a net végefogyhatatlan zagyvaságában. Mondhatni egy poszt mátrixos Neo-Örkény szösszenet!
Anno én is elgondolkoztam hasonló problémán. Nevezetesen a pezsgő hordóban való "érlelődésekor" szinre lépő kvázi "alkoholtermelő" baktériumok életének értelméről és annak céltudatosság nélküli hasznosságáról. Tudom milyen nehéz egy ilyet megirni. Azt a rengeteg érzést -öröm, féltékenység, aaz identitáskeresés miatti feszült bizonytalanság, harag, szerelem- mind belesűriteni egy ilyen csöppnyi pársoros kinyilatkoztatásba!
De neked sikerült!
Gratula
Duchon Jenő üzenete…
Köszönöm szépen! Az élet kesze és kuszaságában, a monoton mindennapjaiban érlelődő (hmm... ha már a bornál és azoknál a baktériumoknál tartottunk) és folyton folyvást alakuló, megújuló kisvilágok már csak ilyenek. Nekem is van egy, és ennek vizuális, karakteres kivetülései jelennek meg itt. Mindaz, amely itt él velünk, és amelynek szeletkéit magamévá teszem. Filmek, könyvek, "e" és anélküli learning... meg gondolatok, mint ez az induló bejegyzés... és még ki tudja mi, ami éppen felötlik bennem. Indíthattam volna tematikus blogokat is, de inkább ezeket a tematikákat, amelyek az én kisvilágom, egybe szerkesztem. Hiszen annyi minden belefér, és akit egy téma érdekel, megtalálja, de talán lehetünk annyira sokszögűek, hogy mindez beférjen egyetlen icike picike világba is. Remélem a későbbiekben is találsz itt olyan tartalmat, amely elgondolkodtat, vagy egyszerűen csak érdekel.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 2

Túl a második napon ideje azt is összefoglalni picit. A reggel az elektronikus Észtországgal kezdődött, melyben a magam kocka e fejével azt hiszem nagyon jól tudnám érezni magam, csak ne ennének ennyi halat. Szóval itt lehet szavazni, adót bevallani az erdő közepéről egy okostelefonnal is zsebünkben. Van itt e-Egészségügy, e-Ticket a buszra, és az egész adathalmazuk tárolása érdekében felhasználják a felhőt, azaz szerte a világon vannak adatparkjaik, adatnagykövetségeik. Ezt követte a szekciós ülések, melyben én éppen betekintést nyerhettem Finnországban már a tréning képzésekhez is kapcsolják az online meeting eszközöket (MS Lync), majd utána a szlovákok Moodle rendszerét néztem élesben, hogy végül a magunk responsive, html5 és programozási tudást nem igénylő megoldását prezentáljam. Végül a generációkról eset szó, oly módon, hogy lehetett kérdéseket, problémákat bedobálni, és mindenki dönthetett kinek próbál meg ötleteket adni. De ez a rész már olyanannyira elsikkadt, hogy még a vi...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 1

A nap, amely a fórum felvezetése volt, a nap, amelyen rájöttem, hogy Svájcban sincs minden rendben, a nap, amelyen kiderült, hogy a hivatal mindenütt hivatal, és a problémák közösek és hasonlóak. No meg emellett persze sok szép vezetőképző programba is bepillantottam, és az EU-s konpetenciakeretrendszer és a vezetőképző programcsomag is bemutatásra került, itt van, sziasztok, ha akarjátok használjátok.