Ugrás a fő tartalomra

Filmkritika anno - Rómeó és Ethel, a kalózok

Azok számára, akik esetleg még nem tudnák, elárulom, hogy ez volt a munkacíme évezredünk leghatalmasabb szerelmi drámájának. Mert hát miért ne fordulhatna elő még a nagyokkal is, hogy a drága múzsa nem körülöttük legyeskedik, és a lúdtól nem akar szaladni a papíron. A múzsák azonban nem hagyják cserben a nagyokat, és Viola képében alászállnak, megörvendeztetik a szerzőt, amelynek eredményeképpen megszületik egy olyan mű, melynek címe mindenki számára elárulja miről is szól ez a film. Rómeó és Júlia. Dráma ez, komikával keverve, no meg persze Shakespeare-el, aki e film főszereplője, és határtalanul szerelmes lesz. Mindezt azért mondom, mert az úr életrajzáról nem lehet sokat tudni, így tökéletes arra, hogy egy érdekes, kitalált történetet írjanak köréje. Vedd elő a mestert, és egyenes út vezet a sikerhez. (Jelen esetben az Oscarig!)

Milyen is a film? Nem rossz. Sőt, jónak is lehetne nevezni. Erre ad okot a nagyszerű színészi munka a Shakespeare idézetek ügyes becsempészése, a csodálatos kosztüm és szelíd humor, amely senkit nem késztet hatalmas, székről lefordulós röhögésre. Ennek oka sokszor lehet az előbb említett idézeteknek az eredeti műből való ismeretének a hiánya. De akkor mi is a probléma ezzel a filmmel? Csak annyi, hogy nehezen tudom elképzelni, hogy ez legyen a múlt év legjobb filmje. Amikor megnéztem ezt a filmet, még csak a Golden Globe gálán voltunk túl, és már ekkor meglepődtem az ott elért eredményen, nem kevésbé az Oscar jelölése, de a végeredmény teljesen letaglózott. Megmondom őszintén, nem túl sokat lehet írni erről a filmről. Egy hölgy társaságában mindenképpen élvezetes film, egyedül kissé fájdalmas, de legalább eléri azt, hogy többen elolvassák a film alapjául szolgáló remekművet. (Nekem most sikerült kb. ötödször.)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 2

Túl a második napon ideje azt is összefoglalni picit. A reggel az elektronikus Észtországgal kezdődött, melyben a magam kocka e fejével azt hiszem nagyon jól tudnám érezni magam, csak ne ennének ennyi halat. Szóval itt lehet szavazni, adót bevallani az erdő közepéről egy okostelefonnal is zsebünkben. Van itt e-Egészségügy, e-Ticket a buszra, és az egész adathalmazuk tárolása érdekében felhasználják a felhőt, azaz szerte a világon vannak adatparkjaik, adatnagykövetségeik. Ezt követte a szekciós ülések, melyben én éppen betekintést nyerhettem Finnországban már a tréning képzésekhez is kapcsolják az online meeting eszközöket (MS Lync), majd utána a szlovákok Moodle rendszerét néztem élesben, hogy végül a magunk responsive, html5 és programozási tudást nem igénylő megoldását prezentáljam. Végül a generációkról eset szó, oly módon, hogy lehetett kérdéseket, problémákat bedobálni, és mindenki dönthetett kinek próbál meg ötleteket adni. De ez a rész már olyanannyira elsikkadt, hogy még a vi...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 1

A nap, amely a fórum felvezetése volt, a nap, amelyen rájöttem, hogy Svájcban sincs minden rendben, a nap, amelyen kiderült, hogy a hivatal mindenütt hivatal, és a problémák közösek és hasonlóak. No meg emellett persze sok szép vezetőképző programba is bepillantottam, és az EU-s konpetenciakeretrendszer és a vezetőképző programcsomag is bemutatásra került, itt van, sziasztok, ha akarjátok használjátok.