Ugrás a fő tartalomra

Filmkritika anno - La vita è bella

Roberto Benigni leírhatatlan örömmel mászott fel a székre, majd hatalmas ugrásokkal közelítette meg a mikrofont. És ekkor még nem tudta, hogy övé a legjobb férfiszínész díja is. Egy olasz férfi készített egy filmet, és meghódította a világot. Meg kell mondanom őszintén, joggal. Az utóbbi idők legjobb filmjét játsszák mostanában a magyar mozik. Kinek kell Hollywood, ha egy alacsony, nem túl szép olasz fickó huncut mosollyal nézi a „meztelen férfi” díjazottait? Ő már tudja, amire a filmet megnézve mi is rájövünk, hogy az igazi nyertes: Roberto Benigni.

Olaszország a háború előtt és a háborúban. Egy férfi meghódít egy asszonyt, és megóvja gyermekét a haláltáborban. Mert a férfi zsidó. Mert a férfi szereti gyermekét, és szereti a feleségét. A férfi nem a saját életéért küzd, hanem szeretteiért. Nincsen könnyű dolga, de ragaszkodik ahhoz, hogy fia azt higgye, a haláltábor csak egy játék, amelynek nyertesei egy igaz élő tankot kapnak jutalmul. Nehéz viccesnek és szórakoztatónak maradni egy ilyen helyen, és megóvni egy gyermeket attól, hogy észrevegye mindazt a szörnyűséget, ami körülöttük zajlik.

Most sokan mondhatják, hogy megint egy film a haláltáborokról, persze, hogy jutalmazzák. Amerika imádja és sajnálja a zsidókat; egyértelmű volt a választás a Schindler esetében is. Igen, ez a film ugyanarról szól. Azonban ez a film európai. Ez a film nem kesereg, mert a főszereplő sem kesereg soha a sorsán. (Hatalmas az a jelenet, amikor a főszereplőnek (egy zsidónak) kell az ifjúságnak előadást tartania a faji felsőbbrendűségről.) A film nem sír, csak a nézők között távoznak többen könnyes szemekkel. a férfi küzdeni akar, és soha nem adja fel a reményt. Sajnos nincs elég hely az újságban amely elég lenne, hogy elmondjam milyen is ez a film. Ezt a filmet látni kell, mert az élet szép!!!

Egy ismerősöm így fogalmazott erről a filmről: „Ez a film nem érdemelte meg az Oscart, mert azt mostanában csak a rossz filmeknek adják.”

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese