(Hogy miért anno...)
Volt egy asszony, aki terhes volt. Iszákos, semmihez nem értő nő volt, akinek kezében állandóan ott lógott a cigaretta. Ott volt az asszony, akinek férje már három napja látogatott haza, és a nő nem bírja, nem bírta a vagányt. Ott volt persze a dagadt szomszéd is, aki kihasználva a férj távollétét, megpróbálja elcsábítani az asszonyt , és erőszak lesz a vége. Másnap este aztán előkerül a férj. A férj, akit az asszony mérhetetlenül szeret. A férj, aki mérhetetlenül szereti az asszonyt. Az erőszak nyoma persze meglátszik a nőn, a férfi kérdez, a nő hazudik: elesett. A férfi azonban szeret. Őrülten szeret. Őrülete miatt hátrakötözött kézzel el is viszik. Tíz év telik el. Az asszony egy másik férfival él házasságot, de továbbra is a régi férjét szereti. A régi férj pedig feltűnik a színen, és magával viszi a nőt.
Ennyi a történet röviden. Azért csak ennyi, mert a film tulajdonképpen nem szól semmiről. Látszólag. A háttérben ugyanis hatalmas érzelmi csatározások folynak. Hiszen az a film is csak a szerelmet meséli, csak kissé egyedi formában, nem úgy, ahogyan megszoktuk. És miért kell megnézni ezt a filmet? A választ úgy hívják, hogy Sean Penn. A férfi, aki réges régen szerepelt szerepelt néhány filmben, Madonnával is (nem csak filmben), majd eltűnt. Néhány filmben mostanában újra feltűnt, de az azokban nyújtott alakítása közel sem érhet ahhoz a szerelmes férj alakhoz, amelyet ebben a filmben megformál. A vásznon feltűnik még új férjként Travolta is, de róla inkább nem nyilatkozom, mert az előbb említett úr játékának a fényében a másik nagy visszatérő egy nagy nulla.
Tudom, hogy sokak számára nem arat tetszést ez a film. Én sem tudom eldönteni, hogy miképpen viszonyuljak hozzá. Egy biztos, a film ott ér véget, ahol elkezdődik, és ami közben történik, az csak van.
Van egy asszony, aki terhes.
Volt egy asszony, aki terhes volt. Iszákos, semmihez nem értő nő volt, akinek kezében állandóan ott lógott a cigaretta. Ott volt az asszony, akinek férje már három napja látogatott haza, és a nő nem bírja, nem bírta a vagányt. Ott volt persze a dagadt szomszéd is, aki kihasználva a férj távollétét, megpróbálja elcsábítani az asszonyt , és erőszak lesz a vége. Másnap este aztán előkerül a férj. A férj, akit az asszony mérhetetlenül szeret. A férj, aki mérhetetlenül szereti az asszonyt. Az erőszak nyoma persze meglátszik a nőn, a férfi kérdez, a nő hazudik: elesett. A férfi azonban szeret. Őrülten szeret. Őrülete miatt hátrakötözött kézzel el is viszik. Tíz év telik el. Az asszony egy másik férfival él házasságot, de továbbra is a régi férjét szereti. A régi férj pedig feltűnik a színen, és magával viszi a nőt.
Ennyi a történet röviden. Azért csak ennyi, mert a film tulajdonképpen nem szól semmiről. Látszólag. A háttérben ugyanis hatalmas érzelmi csatározások folynak. Hiszen az a film is csak a szerelmet meséli, csak kissé egyedi formában, nem úgy, ahogyan megszoktuk. És miért kell megnézni ezt a filmet? A választ úgy hívják, hogy Sean Penn. A férfi, aki réges régen szerepelt szerepelt néhány filmben, Madonnával is (nem csak filmben), majd eltűnt. Néhány filmben mostanában újra feltűnt, de az azokban nyújtott alakítása közel sem érhet ahhoz a szerelmes férj alakhoz, amelyet ebben a filmben megformál. A vásznon feltűnik még új férjként Travolta is, de róla inkább nem nyilatkozom, mert az előbb említett úr játékának a fényében a másik nagy visszatérő egy nagy nulla.
Tudom, hogy sokak számára nem arat tetszést ez a film. Én sem tudom eldönteni, hogy miképpen viszonyuljak hozzá. Egy biztos, a film ott ér véget, ahol elkezdődik, és ami közben történik, az csak van.
Van egy asszony, aki terhes.
Megjegyzések