Ugrás a fő tartalomra

Filmkritika anno - A nagyszerű Sean Penn (az Életem szerelme filmből)

(Hogy miért anno...)

Volt egy asszony, aki terhes volt. Iszákos, semmihez nem értő nő volt, akinek kezében állandóan ott lógott a cigaretta. Ott volt az asszony, akinek férje már három napja látogatott haza, és a nő nem bírja, nem bírta a vagányt. Ott volt persze a dagadt szomszéd is, aki kihasználva a férj távollétét, megpróbálja elcsábítani az asszonyt , és erőszak lesz a vége. Másnap este aztán előkerül a férj. A férj, akit az asszony mérhetetlenül szeret. A férj, aki mérhetetlenül szereti az asszonyt. Az erőszak nyoma persze meglátszik a nőn, a férfi kérdez, a nő hazudik: elesett. A férfi azonban szeret. Őrülten szeret. Őrülete miatt hátrakötözött kézzel el is viszik. Tíz év telik el. Az asszony egy másik férfival él házasságot, de továbbra is a régi férjét szereti. A régi férj pedig feltűnik a színen, és magával viszi a nőt.

Ennyi a történet röviden. Azért csak ennyi, mert a film tulajdonképpen nem szól semmiről. Látszólag. A háttérben ugyanis hatalmas érzelmi csatározások folynak. Hiszen az a film is csak a szerelmet meséli, csak kissé egyedi formában, nem úgy, ahogyan megszoktuk. És miért kell megnézni ezt a filmet? A választ úgy hívják, hogy Sean Penn. A férfi, aki réges régen szerepelt szerepelt néhány filmben, Madonnával is (nem csak filmben), majd eltűnt. Néhány filmben mostanában újra feltűnt, de az azokban nyújtott alakítása közel sem érhet ahhoz a szerelmes férj alakhoz, amelyet ebben a filmben megformál. A vásznon feltűnik még új férjként Travolta is, de róla inkább nem nyilatkozom, mert az előbb említett úr játékának a fényében a másik nagy visszatérő egy nagy nulla.

Tudom, hogy sokak számára nem arat tetszést ez a film. Én sem tudom eldönteni, hogy miképpen viszonyuljak hozzá. Egy biztos, a film ott ér véget, ahol elkezdődik, és ami közben történik, az csak van.

Van egy asszony, aki terhes.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese