Ugrás a fő tartalomra

Mozimaraton I. - Indiana Jones és a kristálykoponya királysága

Néha tényleg úgy érzem, hogy kár a régi szép dolgokat felmelegíteni. Itt ez a kalapos ürge, és ugyan nagyon jó az új rész, de közel sincs a régi hangulathoz. Sőt, a vége talán már egy picit sok is. Na, jó, nem picit, nagyon.

Röviden ennyi, de lássuk hosszabban is:

Nagy rajongója voltam, és vagyok máig Jones professzor kalandjainak. Az első részt imádom, a másodikat kedvelem, a harmadikat pedig a tökéletes epizódnak tartom. A nyár elején pedig megérkezett a negyedik epizód, amelyet sajnos csak most volt módom megtekinteni. Értelemszerűen a korábbi részek elkészülte és ez között eltelt pár év, így valahogyan ezt is meg kellett oldani a történet vezetésben, hiszen digitális technika ide, digitális technika oda, Jones professzor bizony megöregedett. Szerencsére a forgatókönyv jóérzéssel nyúlt ehhez, és a történések időpontját át is helyezte a hidegháborús érába. Van is rendesen kikacsintás, beszólás a korszak atomrettegésének, és persze maga az atom is megjelenik. Aztán a történet szép lassan beindul, és ugyan bőven lesz logikátlan jelenet, de ezekkel nem szabad foglalkozunk, hiszen az elejét követően az Indy-hangulat végre újra tökéletes lesz. Sőt! Kicsit olyan, mintha önmagát parodizálná. Mintha ez az Indy film az Indy filmek szolid paródiája lenne. Aztán eljön a film vége, és bizony sóhajtozni fogunk. Nem is az idegenekkel (jaj, most elszóltam magam?) van a baj, hanem azzal, ahogyan azt megvalósították.

Na, de lássuk a szereplőket. Indy, az Indy. Harrison Ford tökéletesen hozza a formát. Azt a kalapot tényleg az ő fejére tervezték. Az ifjú titán, Shia LaBeouf, mint Indy fia tökéletes James Dean-Marlon Brando imitátor. Az első részből visszatérő Karen Allen viszont csak eljátssza amit kell, bár tény, a szerep se követel túl sokat tőle. Viszont Cate Blanchett szokás szerint hozza a formáját. Nagyszerűen alakítja a minden nőiességtől mentes gonoszt úgy, hogy játékában benne van a szerep karikatúrája.

Egy Indy rajongó biztos meg fogja nézni a filmet. Sőt, meg kell, hogy nézze a filmet, de számítson arra, hogy ha az epizódokat rangsorolni kellene, akkor sorrend ez lenne: 2, 4, 1 és a csúcs 3.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese