A Magyarítások portál egyik főfejese - Andy - megkért, hogy a blogomon keresztül is segítsem őt az egyetemi éveinek túlélésében. Annyira szörnyű ugyanis a helyzet az egyetemen - mivel nem tanulnak semmit - hogy a kollégiumban unalmukban mindenféle kupákat (Schönherz Qpa), meg versenyeket eszelnek ki. Na, de, hogy ne legyen annyira rossz, és ha bárki úgy gondolja, napjaink unalmukban éhező egyetemistái megérdemelnek egy kis betevő falatot, az látogasson el az alábbi prezentációt tartalmazó prezentációmegosztó (hopsz, web2->e-learning2) oldalra, és töltse az adott prezentációt. (a szóismétlés gyönyörei :) )
A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese...
Megjegyzések