Ugrás a fő tartalomra

Mozimaraton III. - Kung Fu Panda

Emlékszem, a videó hőskorában - amikor hatalmas élvezettel adóztunk az alámondásos filmeknek - rettentő népszerűségnek örvendtek televíziókészülékünkön a távol-keletről származó verekedős filmek. Valahogy akkoriban nem találtuk viccesnek a tízméteres ugrásokkal operáló látványbalettet, amely a műfaj sajátja. Azóta ezt bizony már csak a kialakult rajongótábor kedveli és azok a filmőrültek, akik mindent megnéznek.

Az viszont kétségtelen, hogy a műfajnak megvannak a maga szépsége, mégpedig a rettentő szépen és stílusosan megkoreografált jelenetek, amelyek hihetetlen mozgáskultúráról árulkodnak.

De miért is írok ennyit a kung-fu filmekről? Ja, persze, hiszen volt szerencsém megtekinteni a Kung Fu Panda című animációs filmet. Ennyi és pont? Nem, persze, hogy nem, hiszen ezt a filmet kicsiknek és nagyoknak egyaránt megéri megnézni.

Bevallom, picit félve ültünk be párommal a moziba, hiszen attól féltünk, túl gyermeteg lesz az előttünk zajló szélesvásznú digitálisan létrehozott mozgóképtartalom. És egyrészről ez így is van. Másrészről egy ilyen nagydarab édes mackót nem lehet nem szeretni. (Az igazsághoz hozzátartozik, hogy gyerekkorom óta kedvelem a medvéket.) Ugyanakkor nagyszerűen lehet szórakozni a „verekedős” filmek paródiáján, illetve azokon a nagyszerűen megkoreografált (szándékosan használom ugyanezt a szót) jeleneteken, amelyek immár az animátorok keltettek életre.

Mivel is lehetne jellemezni leginkább ezt a filmet? Talán elég annyit mondanom, hogy a film nagy részén nevettünk, és a testünkben olyannyira felhalmozódtak a boldogsághormonok, hogy máig szívesen emlékszünk vissza arra a kacarászós napra.

A Wall-E Pixar csodát ugyan nem láttam, de valahogy a bemutató alapján úgy érzem, bármennyire nagyszerű technikailag, a Pixar most mellélőt, mert nem tudom elképzelni mennyire lehet egy aranyos robotra egy egész estés nagyfilmet építeni. Az viszont biztos, hogy egy nagy pandára lehet. :)

Megjegyzések

Névtelen üzenete…
+ minden pedagógia alapkérdése megjelenik benne! hogyan lehetünk mesterek valamiben, ami nehéz és fáradságos? mire való a technika és mit jelent az ember (panda)aki csinálja?

a kung fu (értsd a tudás) akkor kezd el működni, amikor beletesszük egyéniségünket. és azok a jó technikák, amelyek erre alkalmasak, "személyre szabhatóak".

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese