Ugrás a fő tartalomra

Harry Potter és az azkabani fogoly

Ismét egy újabb kötet, ismét egy újabb év a Roxmorts falai között. Egy olyan év, amely a HP könyvek olvasótábora az egyik legizgalmasabb év.

A HP univerzum egyre teljesebbé válik a harmadik részben. A szereplőket jobban megismerjük, jellemrajzuk egyre színesebb, a helyszínek képe egyre tisztábban jelenik meg előttünk. Újabb részleteket ismerünk meg Harry és családjának, illetve azok ismerőseinek történetéből, múltjából, egyre élesebben látjuk azt a szociográfot, amely vizuálisan ábrázolja hőseink kapcsolatrendszerét.

A történet persze korántsem olyan vidám, mint az első rész. Illetve miért is ne lehetne az. Van egy olyan érzésem, hogy a film felnőttebb (sötétebb) feldolgozása nyomja rá gondolkodásunkra ezt az érzést. Hiszen itt is rengeteg bájos jelenetben lesz részünk, és nevetni, mosolyogni is rendszeresen fogunk a könyv oldalait lapozgatva. Ugyanakkor izgalmas pillanatokban sem lesz hiány. Sőt! Ennyire csavaros történettel talán egyik HP epizód sem rendelkezik… És pontosan ez az, ami nagyon is odaszegezi szemünket a könyv soraira.

Megjegyzések

RaveAir üzenete…
Korábban én még nem olvastam a HP-könyveket, úgyhogy nálam nem újraolvasásról van szó.
Jelenleg pont ennél a résznél tartok, és feltett szándékom, hogy majd mindet elolvasom.
Mivel elég sok és sokfajta fantasy-t olvastam már, ezért elmondhatom, hogy a HP elég középszerű. Nem mondom, hogy rossz lenne, de nem is emelkedik ki. Igazából a gyerekes stílusa miatt lehet ilyen felkapott, valamint azért, mert meglehetősen forgatókönyv szerűen lett megírva.
Duchon Jenő üzenete…
A HP-t azért szerintem erős túlzás összehasonlítani a komoly fantasy irodalommal. Ennek a sorozatnak a szépsége pont az a gyermeki báj, az a meseszerűség, amely ugyan erősen elkomorodik a végére, de hát az olvasóközösség felnőtt közben. Én mint felnőtt pedig azért élvezem, mert olyan elképzelt világot ír le, amely megengedi, hogy újra mézeskalácsokról képzelegjek :)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 1

A nap, amely a fórum felvezetése volt, a nap, amelyen rájöttem, hogy Svájcban sincs minden rendben, a nap, amelyen kiderült, hogy a hivatal mindenütt hivatal, és a problémák közösek és hasonlóak. No meg emellett persze sok szép vezetőképző programba is bepillantottam, és az EU-s konpetenciakeretrendszer és a vezetőképző programcsomag is bemutatásra került, itt van, sziasztok, ha akarjátok használjátok.

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 2

Túl a második napon ideje azt is összefoglalni picit. A reggel az elektronikus Észtországgal kezdődött, melyben a magam kocka e fejével azt hiszem nagyon jól tudnám érezni magam, csak ne ennének ennyi halat. Szóval itt lehet szavazni, adót bevallani az erdő közepéről egy okostelefonnal is zsebünkben. Van itt e-Egészségügy, e-Ticket a buszra, és az egész adathalmazuk tárolása érdekében felhasználják a felhőt, azaz szerte a világon vannak adatparkjaik, adatnagykövetségeik. Ezt követte a szekciós ülések, melyben én éppen betekintést nyerhettem Finnországban már a tréning képzésekhez is kapcsolják az online meeting eszközöket (MS Lync), majd utána a szlovákok Moodle rendszerét néztem élesben, hogy végül a magunk responsive, html5 és programozási tudást nem igénylő megoldását prezentáljam. Végül a generációkról eset szó, oly módon, hogy lehetett kérdéseket, problémákat bedobálni, és mindenki dönthetett kinek próbál meg ötleteket adni. De ez a rész már olyanannyira elsikkadt, hogy még a vi...