Ugrás a fő tartalomra

Harry Potter és az azkabani fogoly

Ismét egy újabb kötet, ismét egy újabb év a Roxmorts falai között. Egy olyan év, amely a HP könyvek olvasótábora az egyik legizgalmasabb év.

A HP univerzum egyre teljesebbé válik a harmadik részben. A szereplőket jobban megismerjük, jellemrajzuk egyre színesebb, a helyszínek képe egyre tisztábban jelenik meg előttünk. Újabb részleteket ismerünk meg Harry és családjának, illetve azok ismerőseinek történetéből, múltjából, egyre élesebben látjuk azt a szociográfot, amely vizuálisan ábrázolja hőseink kapcsolatrendszerét.

A történet persze korántsem olyan vidám, mint az első rész. Illetve miért is ne lehetne az. Van egy olyan érzésem, hogy a film felnőttebb (sötétebb) feldolgozása nyomja rá gondolkodásunkra ezt az érzést. Hiszen itt is rengeteg bájos jelenetben lesz részünk, és nevetni, mosolyogni is rendszeresen fogunk a könyv oldalait lapozgatva. Ugyanakkor izgalmas pillanatokban sem lesz hiány. Sőt! Ennyire csavaros történettel talán egyik HP epizód sem rendelkezik… És pontosan ez az, ami nagyon is odaszegezi szemünket a könyv soraira.

Megjegyzések

RaveAir üzenete…
Korábban én még nem olvastam a HP-könyveket, úgyhogy nálam nem újraolvasásról van szó.
Jelenleg pont ennél a résznél tartok, és feltett szándékom, hogy majd mindet elolvasom.
Mivel elég sok és sokfajta fantasy-t olvastam már, ezért elmondhatom, hogy a HP elég középszerű. Nem mondom, hogy rossz lenne, de nem is emelkedik ki. Igazából a gyerekes stílusa miatt lehet ilyen felkapott, valamint azért, mert meglehetősen forgatókönyv szerűen lett megírva.
Duchon Jenő üzenete…
A HP-t azért szerintem erős túlzás összehasonlítani a komoly fantasy irodalommal. Ennek a sorozatnak a szépsége pont az a gyermeki báj, az a meseszerűség, amely ugyan erősen elkomorodik a végére, de hát az olvasóközösség felnőtt közben. Én mint felnőtt pedig azért élvezem, mert olyan elképzelt világot ír le, amely megengedi, hogy újra mézeskalácsokról képzelegjek :)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese