Hajaj, a múltkor már ebbe is belekóstoltunk. Az elbeszélés esetén írtunk róla, hogy annak vannak folyamatorientált szemlélete, illetve egyfajta környezetorientált szemlélete, és valahol a kettő ötvözete. Nos, kapásból rá is vághatjuk, de hát ez az előrehaladást, a progressziót jelöli. Igen, kapcsolódik hozzá. Nagyon is. A kettő között ugyanis nagyon erős kapcsolat van.
Meg kell határoznunk tehát már a gamifikációs rendszer legtetején, hogy milyen előrehaladási, fejlődési rendszert alkalmazzunk.
Az előrehaladás lényege, hogy felvázoljuk, honnan indulunk és hova érkezünk, illetve a kettő között milyen utat járhat be a játékos (tanuló). Szintén az előrehaladás lényege, hogy milyen fejlődési rendszert tervezünk, magára a játékosra lebontva. Úgy is mondhatnánk, annak avatárja (gamifikációs rendszeren belüli megtestesülése) milyen módon alakul. (pl. szinteket lép, képességeket szerez, felszerelést gyűjt, stb.)
Erre a két szintre jó példa a Zombies, Run! mobil alkalmazás. Az alkalmazáson belül működik egy lineáris folyamat, ahol egymás utáni küldetéseket teljesítünk (lefutjuk az adott időegységet, és haladunk így előre egy fő sztoriszálon) emellett a futás közben tárgyakat kapunk, amelyek segítségével aztán a háttérben fejleszthetjük bázisunkat.
Meg kell határoznunk tehát már a gamifikációs rendszer legtetején, hogy milyen előrehaladási, fejlődési rendszert alkalmazzunk.
Az előrehaladás lényege, hogy felvázoljuk, honnan indulunk és hova érkezünk, illetve a kettő között milyen utat járhat be a játékos (tanuló). Szintén az előrehaladás lényege, hogy milyen fejlődési rendszert tervezünk, magára a játékosra lebontva. Úgy is mondhatnánk, annak avatárja (gamifikációs rendszeren belüli megtestesülése) milyen módon alakul. (pl. szinteket lép, képességeket szerez, felszerelést gyűjt, stb.)
Erre a két szintre jó példa a Zombies, Run! mobil alkalmazás. Az alkalmazáson belül működik egy lineáris folyamat, ahol egymás utáni küldetéseket teljesítünk (lefutjuk az adott időegységet, és haladunk így előre egy fő sztoriszálon) emellett a futás közben tárgyakat kapunk, amelyek segítségével aztán a háttérben fejleszthetjük bázisunkat.
Megjegyzések