Ugrás a fő tartalomra

Gamifikáció a képzésben - Gamifikációs elemek piramisa

Sokat gondolkodtam mi legyen a következő bejegyzés gamifikációs témakörben, végül úgy döntöttem, belevágunk a lecsóba ez alkalommal, hiszen a definiáláson már úgyis túl vagyunk. Nézzük meg azt a bizonyos gamifikációs piramist. Jelenleg persze még csak a 3 fő szintjét, aztán majd szépen külön-külön az egyes szinteket is.
Kevin Werback gamifikációs piramisának fordítása (no, és persze egy PowerPoint Smart ábrába helyezve :) )

A piramis maga egyébként egy olyan keret, amely segít a számunkra a tervezési folyamatban, és az utólagos elemzésben is. A piramis segít abban, hogy képesek legyünk egy gamifikációs rendszer egyes elemeinek a feltérképezésére. Természetesen nem minden esetben kerül minden egyes elem felhasználásra, mégis megállapítható, hogy a vázolt három szintnek minden esetben meg kell jelennie.
Maga a piramis a gamifikációs rendszer törzseként kezelendő, amelyet beleépül többek között egy esztétikai rendszerbe (amely meghatározza magának az egyes elemeknek a kinézetét) egy audió rendszerbe (amely az egyes elemekhez társított vagy azok keretét adó illetve kiegészítő hangok gyűjteménye – pl.- háttérzene, hanghatások, narráció, stb.), és minden más olyan érzékelés által elérhető rendszerbe, amelyet a játékosok (képzési gamifikációs rendszer esetén a tanulók) tapasztalnak.
A piramis alsó szintje (Összetevők) az alap építőkövek, azok az elemi struktúrák, úgy is mondhatnánk gamifikációs modulok, amelyekből egyfajta lego szerűen építkezhetünk.
A középső szint (Mechanika) a rendszer mozgatórugója, azok az elemek, amelyek az alatta levő szinten lévő elemeket használva lehetővé teszi, hogy a gamifikációs rendszerünk éljen, működjön. Ezek az elemek teszik lehetővé, hogy a „játékosok” részt vegyenek a játékban, ezek miatt „játszanak”.
A piramis csúcsa (Dinamika) a gamifikációs rendszer dinamizmusát biztosítja. Azok az elemek kerülnek ide, amelyek alapvetően meghatározzák a rendszerünk működését, milyenségét, élményét.
Amennyiben gamifikációs rendszert építünk, minden esetben lentről felfelé haladunk, de a tervezés fázisában, fentről lefelé kell haladnunk.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 2

Túl a második napon ideje azt is összefoglalni picit. A reggel az elektronikus Észtországgal kezdődött, melyben a magam kocka e fejével azt hiszem nagyon jól tudnám érezni magam, csak ne ennének ennyi halat. Szóval itt lehet szavazni, adót bevallani az erdő közepéről egy okostelefonnal is zsebünkben. Van itt e-Egészségügy, e-Ticket a buszra, és az egész adathalmazuk tárolása érdekében felhasználják a felhőt, azaz szerte a világon vannak adatparkjaik, adatnagykövetségeik. Ezt követte a szekciós ülések, melyben én éppen betekintést nyerhettem Finnországban már a tréning képzésekhez is kapcsolják az online meeting eszközöket (MS Lync), majd utána a szlovákok Moodle rendszerét néztem élesben, hogy végül a magunk responsive, html5 és programozási tudást nem igénylő megoldását prezentáljam. Végül a generációkról eset szó, oly módon, hogy lehetett kérdéseket, problémákat bedobálni, és mindenki dönthetett kinek próbál meg ötleteket adni. De ez a rész már olyanannyira elsikkadt, hogy még a vi...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 3

Igen, immár itthonról, de egy rövid összefoglaló film az utolsó napról. Mit is mondhatnék... Picit már mindenki indult volna haza, de azért megnéztük az EU előadást a kompetencia rendszerről, ami jó lenne az adósoknak is ha már a vám oldalt van. Hát, kb a megoldás, írjuk át a vámot sok helyen adóra :)

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 1

A nap, amely a fórum felvezetése volt, a nap, amelyen rájöttem, hogy Svájcban sincs minden rendben, a nap, amelyen kiderült, hogy a hivatal mindenütt hivatal, és a problémák közösek és hasonlóak. No meg emellett persze sok szép vezetőképző programba is bepillantottam, és az EU-s konpetenciakeretrendszer és a vezetőképző programcsomag is bemutatásra került, itt van, sziasztok, ha akarjátok használjátok.