Ugrás a fő tartalomra

Kockás ingem margójára...

Mindenek előtt szeretném leszögezni, hogy itt bizony most nem egy tipikusan ejdejólvisszaszólokakormánynak bejegyzés lesz. Persze, ki lehetne emelni, hogy ejnye, meg bejnye, meg a kréta (ami mellesleg mégiscsak abszurd, hogy nincs), ami persze nem más, mint egy kiemelt eszköz, egy szimbólum, én meg közben arról beszélek minden félévben a mentortanár hallgatókkal (korábban meg a mérnöktanárnak készülő hallgatókkal), hogy miként használjanak okoseszközöket, internetet, online alkalmazásokat a képzés során.
Valahol a kisördög a vállamon azt is súgta, hogy ej, ha nincs kréta, hát nincs, akkor vegyük elő az okostelefont. (Hű, most villant át, hogy ej, de sokan most csúnyákat gondolnak rám – de lehet ki is mondják.) Ez persze nem jelenti azt, hogy nem értenék egyet a támogatókkal, vagy a jelenlegi oktatáspolitikát helyesnek találnám. Sőt! Le is szögezem gyorsan, hogy a mellékelt képen látható ing (amely kockásnak mondott, bár inkább csak négyzetrácsok vannak rajta melyek felváltva eltérő része színnel kitöltöttek (és akkor el is sütöttük az ide kívánkozó kötelező poént)), szóval az az ing, nem az egyetlen ilyen mintázatú, van még pár a szekrényben.
Már csak azért is, mert úgy gondolkodtam, hogy egy férfiing milyen mintázatú is lehet:

  • semmilyen
  • csíkos
  • kockás
  • figurás
  • esetleg még köröket is el tudok képzelni.

Azaz nem túl nagy a választék. Bár persze mindegyiken belül számos altípus képezhető, de azért alapvetően ez a kockás minta elég régóta a divat része.
No, de hagyjuk is az ilyen típusú gondolatmenetet, úgysem visz sehova.
Nem az a baj, ha egy tanár kockás ingben jelenik meg az órán. Nem az a baj, ha egy tanár adott módon vágja a frizuráját (óh, mert hallottam én olyant, bizony, hogy a tanár nem vághatja fiatalosan rövidre a haját). Nem az a baj, ha van egy orrpirszingje, holnap meg már a farmer sem lesz helyes, mert vasalt nadrág kell.
Jó tudom, hogy egy tanár megjelenése fontos. Nevelő és motiváló hatása van. De azért ezen kategóriába sok minden belefér. Tudom, tudom... és a tekintély? Mármint a tanárnak? Van ma még? Na, de miért ne lenne, akár egy frizurától, akár egy pirszingtől, vagy a kockás ingtől. Hiszen egy jó tanár nem a diákok fölött, hanem között mozog.
Képforrás: http://www.cotondoux.com/20313-thickbox/men-s-multicolor-cubes-fitted-shirt.jpg
És felőlem hordhat kockás inget, ha megmarad nyitott, érdeklődő, újdonságkereső személynek, olyannak, aki nem zárkózik el semmitől. Mert engem nem érdekel, hogy kockás ing van rajta vagy sem, ha úgy ül ott az órámon, hogy őt ez nem érdekli, sőt feljelent a főigazgatónál, mert a kiírt feladatába nem fektetett energiát, de véleménye szerint én nem segítettem a munkáját. És ő mentortanár, másokat mentorálló pedagógus. Nem a kockás inggel van a baj, hanem azzal, ha valaki, aki gyermekeinket tanítja, olyan mentalitással rendelkezik, hogy befektetett munka nélkül akar nyerészkedni. Pedig nincs tanulás munka nélkül.
Nos, ha erről van szó, hát hordjon minden tanár kockás inget, küzdjön meg a jogos helyzetéért, emeljen szót, mert igaza van. Akkor, ha utána beül hozzám és másokhoz is, és nyitott, és tanulni akar, és dolgozik, még ha az nehéz is.
Ugye mondtam, hogy nem fog tetszeni! Most mindenki ki is kéri magának. És kérje is ki, bár akinek nem inge, ugye az magára sem veszi. Mármint a kockásat igen, de nem az előző bekezdést. Mert mindenki, inkább a kockás ingét viselje, mint az előző bekezdést.

(ui. Most nézem, hogy még szakálas is vagyok a fotón... ejnye... hát szabad ezt?)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese