Ugrás a fő tartalomra

CLEP "Train the Webinar Trainer" workshop 3. nap

A harmadik nap a második folytatásával indult, azaz még készülgettünk arra a bizonyos 10 perces előadásra, majd végül minden csooport megtartotta ezeket a webinar eseményeket a többiek számára. Nagyon jó volt látni, hogy minden csoport másképpen nyúlt a témához, és mindenütt igyekeztek valahogy interaktívvá tenni. Több helyen megjelent a whiteboard használata, illetve nálunk még a jegyzeteltek a ppt diára típusú megoldás is. Ez utóbbi azért volt jó, mert előre el tudtunk készíteni egy olyan grafikus hátteret, amelyre a résztvevők írhattak. Persze a fehértáblára is rajzolhatunk előre vonalakat, de az nem lesz olyan szép.
Az előadások során ismét előkerült, hogy bizony a technika meg tudja viccelni az embert, és magát az előadót is. Amennyiben az nem járatos a szoftver kezelésében, bizony nagyon sok idő telik el azzal keressük azt a megoldást, amit szeretnénk alkalmazni, de nem találjuk.
Természetesen elő a végén átbeszéltük a dolgokat, és sok apró dologra felhívták a figyelmünket, ilyen többek között a megfelelő háttérvilágítás, ne kerüljön árnyékba az arcunk. Vagy a megfelelő háttérfal, háttérkép megválasztása, meglegyen a megfelelő kontraszt, kitűnjünk. Jó, ha az a háttér éppen ezért semleges. No, és nem árt ha nem passzol a ruhánk, hajunk, vagy akár a bőrünk színéhez (Az EU-t képviselő színes bőrű előadónak például sikerült először egy sötétlila fal elé ülni, ami nagyon nem volt jó ötlet, át is ült végül egy fehér fal elé.)
Itt már érezhető volt, hogy lesz csúszás, lett is. A délelőtt már el kellett volna kezdeni a személyes előadásokat, amelyekről én végig azt hittem, hogy webinár alapon lesz, de mint délután kiderült nem. Kár.
Szóval a délután a rövid egymásnak tartott előadásokkal folytatódott.
Először a Törökország elmélkedett a Online tréning vs Szemtől szemben történő tréning kérdéskörén, és ahogy sokan, ő sem jutott egyértelmű álláspontra. Mert valószínűleg nincs is. Mindegyiknek megvan a maga előnye-hátránya, elég sok tényező befolyásolja mikor mit érdemes használni.
Ezt követően kaptunk az osztrákoktól pár tanácsot tréningtartásra történő felkészülésre, majd a litván hölgy mutatatta be náluk hogyan használják, főleg a helpdeskesek képzésére.
Következett a svéd modell, és az Adobe Connect élőben történő megtekintése. Megmondom őszintén, nekem jobban bejött, mint a Lync. Ugyanakkor a svédeknél is feltűnt, hogy van egy nagyon szépen összerakott honlapjuk, letisztult megjelenéssel, adnak a kifelé történő publikálásra is.
Nem sokkal a vége előtt kapcsolták hollandiát, ahonnan megtudtuk, hogy rendszeres használatban a Webinár, külön csoportja van a hivatalon belül az ezzel foglalkozóknak, a trénereket rendszeresen képzik és támogatják, illetve simán levezényelnek 600-700 fős webeseményeket is.
Végül a szépen készül flipchartokról kjaptunk előadást, azaz hogyan készítenek egyszerű elemekből (négyzet, háromszög, vonal, kör, stb.), azokat kreatívan kombinálva szép ábrákat. A trükk igazán az volt, hogy sablonokból. Egyes témákhoz, beszerezhetőek megfelelő sablonok, amelyek rengeteg ilyen szimbólumötletet tartalmaznak, és azokat lemásolva, összeépítve kész is a látványos ábra. Nekem ebben az tetszett, hogy erre is adnak, és fontosnak tartják.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 2

Túl a második napon ideje azt is összefoglalni picit. A reggel az elektronikus Észtországgal kezdődött, melyben a magam kocka e fejével azt hiszem nagyon jól tudnám érezni magam, csak ne ennének ennyi halat. Szóval itt lehet szavazni, adót bevallani az erdő közepéről egy okostelefonnal is zsebünkben. Van itt e-Egészségügy, e-Ticket a buszra, és az egész adathalmazuk tárolása érdekében felhasználják a felhőt, azaz szerte a világon vannak adatparkjaik, adatnagykövetségeik. Ezt követte a szekciós ülések, melyben én éppen betekintést nyerhettem Finnországban már a tréning képzésekhez is kapcsolják az online meeting eszközöket (MS Lync), majd utána a szlovákok Moodle rendszerét néztem élesben, hogy végül a magunk responsive, html5 és programozási tudást nem igénylő megoldását prezentáljam. Végül a generációkról eset szó, oly módon, hogy lehetett kérdéseket, problémákat bedobálni, és mindenki dönthetett kinek próbál meg ötleteket adni. De ez a rész már olyanannyira elsikkadt, hogy még a vi...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 1

A nap, amely a fórum felvezetése volt, a nap, amelyen rájöttem, hogy Svájcban sincs minden rendben, a nap, amelyen kiderült, hogy a hivatal mindenütt hivatal, és a problémák közösek és hasonlóak. No meg emellett persze sok szép vezetőképző programba is bepillantottam, és az EU-s konpetenciakeretrendszer és a vezetőképző programcsomag is bemutatásra került, itt van, sziasztok, ha akarjátok használjátok.