Ugrás a fő tartalomra

CLEP "Train the Webinar Trainer" workshop 4. nap

És az utolsó nap. Na, igen, a bejegyzést már itthonról, de még az ottani eseményekről.
Maga ez a nap már csak fél nap volt. Egy gyors lezárása a hétnek. Mindenek előtt az előadásokkal indítottunk, amelyben én a gamifikációról beszéltem, és bemutattam egy már meglévő kurzusból pár példát, amely játékelemeket alkalmazott, és ideális lehetőség lehet két webinár esemény között. (Jó, nálam jelenléti a két esemény, de a Moodle béli lehetőségek ugyanazok.) Ezt követően a Big Blue Button-t néztük meg működés közben. És igazán jól működött a finneknél. A különleges itt is a layout, azaz felület testreszabhatósága volt, akárcsak az Adobe Connect esetében, de míg utóbbinál ezt csak a host (a gazda) teheti meg, a BBB esetén bárki olyan nézetre változtathatja a saját ablakának a felépítését, amilyenre szeretné.
Ezt követőn jött a tényleges lezárás, szállodai check out-tal, majd rövid összefoglalóval mi volt jó és mi rossz, mit viszünk haza, és mi lesz a jövőben.
Az összefoglalás lényege a több gyakorlat, és a több best practice. Hogy mit viszek haza, és az amit odahaza nagyon kell, nos: komolyabb technikai háttér, komolyabb marketing, komolyabb megjelenés, egyszerűen komolyabban venni ezt az egészet ami a képzéshez kapcsolódik, és a képzés e-betűs részét. Előbbi a teljes Hivatalra értem (hahó, itt egy külön akadémia volt (nem egy igazgatóság harmad része névtelenül), olyan infrastruktúrával, hogy öröm volt nézni, olyan marketing felületekkel, hogy majd megszólaltak), utóbbit pedig magára a képzési részre. Ideje lenne 20ezer ember képzését nem csak jelenlétben elképzelni.
A közös jövőt meg majd meghozza a program további eseményei, mert nincs itt vége a dolgoknak, megy munka online tovább. Az EU egy speciális felületen munkacsoport formájában biztosítja, hogy a további tapasztalatcsere zavartalanul folyón.
Minden esetre túl vagyok egy nagy kalandon. Izgultam, féltem is talán tőle, hiszen első ilyen jellegű külföldi utam volt. De összességében nagyon jól jött ki minden (na, jó a náthát inkább kihagytam volna). A osztrákok nagyon kedvesek voltak, segítőkészek, és bár nem vagyok egy túl szociális lény, de a különböző nemzetiségű kollégáktól élményekkel gazdagon távoztam.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese