Ugrás a fő tartalomra

CLEP "Train the Webinar Trainer" workshop 0. nap

Ez a bejegyzés a vonaton kezdtem írni, miközben szomorúan tapasztaltam, hogy a notebook az istennek sem akart csatlakozni a MÁV-START Wifi ponthoz. Na, de mindegy is, hiszen nem ez a lényeg, hanem az, hogy életem egyik legnagyobb kalandja kezdődött most. Másnap persze ez nem kaland, hiszen ugyan, mi az már, hogy kiküldenek téged Bécsbe, hogy részt vegyél egy webinár témakörbe tartozó workshoppon.
Sokak számára minden bizonnyal megszokott dolog, hogy más nyelven beszélnek, kommunikálnak értekeznek, ráadásul ezt egy idegen országban teszik, idegen környezetben. Én jelen pillanatban úgy érzem, rettentő mélyvízbe ugrottam, de fel a fejjel, minden tapasztalat úgy épül, úgy szerezhető meg, hogy egyszer elkezdjük csinálni. Hát, most elkezdtem.
A Workshop lényege, hogy az EU országaiból 15-en (országonként 1 fő) megérkezik Bécsbe és 4 napon (kedd-szerda-csütörtök-péntek) arról cserél eszmét, miként lehet a weben, mozgóképfolyamként szinkron módon képzéseket tartani. A múlthét csütörtökön volt egy programindító megbeszélés, amelyet természetesen sikerült jól elbénáznom,  na de inkább a technológia miatt. A melóhelyen egyszerűen csak a harmadik gép volt olyan, hogy a Microsoft Lync (melynek segítségével a közvetítés zajlott) helyesen felismerje a beépített mikrofont. Aztán, mire ez összejött, kiderült, hogy a sávszélességem nem elegendő, és egyszerűen annyira akadt minden, hogy a nekem címzett kérdéseket sem értettem.
Annak érdekében tehát, hogy kissé oldjam az izgalmakat, úgy döntöttem, egy video-beszámolót teszek közzé minden nap, melyből az első, az odajutás videója alább megtekinthető.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese