Ugrás a fő tartalomra

CLEP "Train the Webinar Trainer" workshop 2. nap

A második napra sikerült teljesen megfáznom. Azt hiszem Bécs felfedezése és a kis futkározásom túl jól sikerült. No, de azért igyekeztem odatenni magam ezen a napon is. Igazán ez a nap Peter Baumgartner professzorról szólt.
A délelőtt első szakaszában egy izgalmas prezentációval indultunk, amelyből azért kiderült, hogy nagyjából az osztrákok is ugyanazt gondolják a képzésről, mint mi. Alapvetően a professzor lefektetett 3 alaphelyzetet:

  1. Milyen képzési többletet ad nekünk az eLearning, egyáltalán nyújt e többet, mint bármely más hagyományos képzés?
  2. Minden IT környezet támogathatja a képzést, igazán csak a tanáron, fejlesztőn múlik, hogy elhiszi képes ezeket használni.
  3. A webinár maga az utazás, és nem az utazás vége. Része a képzésnek, de nem maga annak célja. 

Ezt követően felvázolásra került a három tanártípus, amelyet most a hallott példával jellemeznék:

  • Közvetítő: Úszásoktató, aki a parton állva kiabálja, hogy mit csináljunk mi odabent a vízben.
  • Tutor: Úszásoktató, aki térdig bent van a vízben, és néhány mozdulatot meg is mutat.
  • Coach: Úszásoktató, aki együtt úszik velünk. 
Azt természetesen maga a prof is elismerte, hogy mindhárom képzőtípusra szükség van, és vannak olyan képzési helyzetek, amikor a tanár nem tud együtt úszni.
Ezt követően sajnos a prezentációról áttértünk a vonjuk be a hallgatóságot a játékba típusú módszertanilag igen helyes eljárásra, de sajnos így a nap végére nem értünk a diasor végére, azt magunknak kell felfedezni.
Minden esetre betekintést nyertünk a képzés mikró szintjébe, majd képzési modellekbe, és egy rövid villanás esetéig a kevert képzési modellről is hallottunk pár szót. 
A délután második felében Lync gyorstalpalón estünk át. A gond az volt, hogy rendes használatához regisztrált felhasználónak kell lenni. Mivel pedig rendsen beépül az Outlookba, és így a licenszek ugye csak a helyi saját gépre szóltak, és plusz gép pedig nem volt a szigorú szabályozások okán, így igazán csak nézhettük a lehetőségeket. 
No, persze ez egy kicsit ferdítés, hisze 4 csoportban a nap végén egy 10 perces webinár előadás megtartására kellett volna felkészülnünk, amelyhez egy helyi kolléga gépét használhattuk (ő is csoporttag volt) és ott azért játszhattunk kicsit az eszközzel. Sajnos ekkora a nátha engem már totál ledöntött, és két túltervező hölggyel meg az osztrák kolléga úrral voltam a csoportba, és mi férfiak az a sebes összevissza gondolkodást, melyet a nők produkáltak nem tudtuk követni. Én egy 10 perces előadásra soha nem készülök 2,5 órán át.
Az estét végül egy kellemes vendéglőben zártuk, ez volt a social events. Az étel jó volt, és hangzavar óriási. 

Megjegyzések

Zsolt üzenete…
miiiii van?!?! :)
Duchon Jenő üzenete…
Látom sikerült lényrgre törnöd :)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 2

Túl a második napon ideje azt is összefoglalni picit. A reggel az elektronikus Észtországgal kezdődött, melyben a magam kocka e fejével azt hiszem nagyon jól tudnám érezni magam, csak ne ennének ennyi halat. Szóval itt lehet szavazni, adót bevallani az erdő közepéről egy okostelefonnal is zsebünkben. Van itt e-Egészségügy, e-Ticket a buszra, és az egész adathalmazuk tárolása érdekében felhasználják a felhőt, azaz szerte a világon vannak adatparkjaik, adatnagykövetségeik. Ezt követte a szekciós ülések, melyben én éppen betekintést nyerhettem Finnországban már a tréning képzésekhez is kapcsolják az online meeting eszközöket (MS Lync), majd utána a szlovákok Moodle rendszerét néztem élesben, hogy végül a magunk responsive, html5 és programozási tudást nem igénylő megoldását prezentáljam. Végül a generációkról eset szó, oly módon, hogy lehetett kérdéseket, problémákat bedobálni, és mindenki dönthetett kinek próbál meg ötleteket adni. De ez a rész már olyanannyira elsikkadt, hogy még a vi...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 1

A nap, amely a fórum felvezetése volt, a nap, amelyen rájöttem, hogy Svájcban sincs minden rendben, a nap, amelyen kiderült, hogy a hivatal mindenütt hivatal, és a problémák közösek és hasonlóak. No meg emellett persze sok szép vezetőképző programba is bepillantottam, és az EU-s konpetenciakeretrendszer és a vezetőképző programcsomag is bemutatásra került, itt van, sziasztok, ha akarjátok használjátok.