Ugrás a fő tartalomra

CLEP "Train the Webinar Trainer" workshop 2. nap

A második napra sikerült teljesen megfáznom. Azt hiszem Bécs felfedezése és a kis futkározásom túl jól sikerült. No, de azért igyekeztem odatenni magam ezen a napon is. Igazán ez a nap Peter Baumgartner professzorról szólt.
A délelőtt első szakaszában egy izgalmas prezentációval indultunk, amelyből azért kiderült, hogy nagyjából az osztrákok is ugyanazt gondolják a képzésről, mint mi. Alapvetően a professzor lefektetett 3 alaphelyzetet:

  1. Milyen képzési többletet ad nekünk az eLearning, egyáltalán nyújt e többet, mint bármely más hagyományos képzés?
  2. Minden IT környezet támogathatja a képzést, igazán csak a tanáron, fejlesztőn múlik, hogy elhiszi képes ezeket használni.
  3. A webinár maga az utazás, és nem az utazás vége. Része a képzésnek, de nem maga annak célja. 

Ezt követően felvázolásra került a három tanártípus, amelyet most a hallott példával jellemeznék:

  • Közvetítő: Úszásoktató, aki a parton állva kiabálja, hogy mit csináljunk mi odabent a vízben.
  • Tutor: Úszásoktató, aki térdig bent van a vízben, és néhány mozdulatot meg is mutat.
  • Coach: Úszásoktató, aki együtt úszik velünk. 
Azt természetesen maga a prof is elismerte, hogy mindhárom képzőtípusra szükség van, és vannak olyan képzési helyzetek, amikor a tanár nem tud együtt úszni.
Ezt követően sajnos a prezentációról áttértünk a vonjuk be a hallgatóságot a játékba típusú módszertanilag igen helyes eljárásra, de sajnos így a nap végére nem értünk a diasor végére, azt magunknak kell felfedezni.
Minden esetre betekintést nyertünk a képzés mikró szintjébe, majd képzési modellekbe, és egy rövid villanás esetéig a kevert képzési modellről is hallottunk pár szót. 
A délután második felében Lync gyorstalpalón estünk át. A gond az volt, hogy rendes használatához regisztrált felhasználónak kell lenni. Mivel pedig rendsen beépül az Outlookba, és így a licenszek ugye csak a helyi saját gépre szóltak, és plusz gép pedig nem volt a szigorú szabályozások okán, így igazán csak nézhettük a lehetőségeket. 
No, persze ez egy kicsit ferdítés, hisze 4 csoportban a nap végén egy 10 perces webinár előadás megtartására kellett volna felkészülnünk, amelyhez egy helyi kolléga gépét használhattuk (ő is csoporttag volt) és ott azért játszhattunk kicsit az eszközzel. Sajnos ekkora a nátha engem már totál ledöntött, és két túltervező hölggyel meg az osztrák kolléga úrral voltam a csoportba, és mi férfiak az a sebes összevissza gondolkodást, melyet a nők produkáltak nem tudtuk követni. Én egy 10 perces előadásra soha nem készülök 2,5 órán át.
Az estét végül egy kellemes vendéglőben zártuk, ez volt a social events. Az étel jó volt, és hangzavar óriási. 

Megjegyzések

Zsolt üzenete…
miiiii van?!?! :)
Duchon Jenő üzenete…
Látom sikerült lényrgre törnöd :)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese