Az első napon stílusosan online bejelentkezéssel kezdünk, az egyik tréner az irodájából köszönt bennünket. Ezt követően az Európai Bizottság küldötte köszönt bennünket és ismerteti a CLEP (Common Learning Event Program) program legfőbb elemeit (tapasztalatcsere, készségfejlesztés).
Természetesen ez követi a mostani esemény ütemtervének ismertetése, amely nagyon szépen rajzolt flipchart táblákon kerül prezentálásra. (Ezek láthatóak a blogbejegyzések nyitóképeként.) Érdemes észrevenni, hogy mennyire adva van az igényességre, a szép megjelenésre, miközben odahaza sokszor azt is meg kell magyaráznom, hogy miért lenne jó, ha az oktatóanyagokhoz dedikált grafikus lenne. Itt pedig dedikált grafikus készítette elő a flipchart táblákat…
A workshopot megelőzően a szervezőktől kaptunk házifeladatot, mégpedig egy bemutatkozó video elkészítését, majd a Youtube-ra történő feltöltését. A szervezők ezeket összegyűjtötték, listába helyezték, és ezen a ponton levetítették.
A bemutatkozó kisfilmek alapján a következőkre derül fény:
Ezt követően 4 csoportban 4 flipcharton arra kerestük a választ:
Magát a végeredményt online adásban kellett ismertetni, és itt bizony volt bőven technikai probléma, de végül megoldódott. A többiektől megtudtuk például, hogy ha már szervezés, akkor nehézségek terén az idő komoly akadály, de komoly akadály lehet a résztvevők eltérő kultúrája is. Technológiai oldalról a szükségletek nagyjából kimerültek a korábban eszközöknél leírtakkal, míg nehézség terén természetesen a hálózat, és annak áteresztő képessége volt a fő probléma.
Megmondom őszintén a nap végére jól elfáradtam, de kifejezetten jól esett utána egy kicsit barangolni.
Természetesen ez követi a mostani esemény ütemtervének ismertetése, amely nagyon szépen rajzolt flipchart táblákon kerül prezentálásra. (Ezek láthatóak a blogbejegyzések nyitóképeként.) Érdemes észrevenni, hogy mennyire adva van az igényességre, a szép megjelenésre, miközben odahaza sokszor azt is meg kell magyaráznom, hogy miért lenne jó, ha az oktatóanyagokhoz dedikált grafikus lenne. Itt pedig dedikált grafikus készítette elő a flipchart táblákat…
A workshopot megelőzően a szervezőktől kaptunk házifeladatot, mégpedig egy bemutatkozó video elkészítését, majd a Youtube-ra történő feltöltését. A szervezők ezeket összegyűjtötték, listába helyezték, és ezen a ponton levetítették.
A bemutatkozó kisfilmek alapján a következőkre derül fény:
- A finnek a Big Blue Button-t használják Moodle környezetbe, és megvannak vele elégedve.
- Az osztrákok a tréningekhez történő felhasználási módját keresik, de máskülönben sikeresen alkalmazzák már.
- Az észtek igazán csak szeretnék megtanulni hogyan működik ez.
- A török fickó nagyon vicces és laza.
- A svédek Adobe Connectet használnak ugyanerre a célra.
- A finneknél nincs tapasztalat ezen a téren, még keresik, hogyan tudnák használni.
- A dánok a Lync-et használják.
- A lengyelek számára a nagy távolságok miatt lenne ideális.
Ezt követően 4 csoportban 4 flipcharton arra kerestük a választ:
- Mi a webinár?
- Online és real time
- Rögzíthető, de a rögzített konzerv anyagot már nem hívhatjuk annak, az egy adott képzési tartalom lehet egy eLearning rendszerben.
- Rengeteg résztvevője lehet.
- Bárki, bárhonnan
- Rövid esemény, kb 20 perc hosszú lehet.
- Mi az online tréner?
- Speciális tanítási technikákkal rendelkezik
- Nem kap direkt visszajelzést (pl. nincs metakommunikáció)
- Fejlett IKT készségekkel és ismeretekkel kell rendelkeznie
- Mi a moderátor?
- Egyrészt technikai segítség, másrészt akár témában is segít a tanárnak többek között háttérkérdések megválaszolásával.
- Melyek a webinár eszközei:
- Alapvetően maga a program, melyből az alábbiak kerültek felsorolásra: Big Blue Button, Adobe Connect, Microsoft Lync, Wimba, Saba Meeting
- Fontos volt kiemelni, hogy eszközfüggetlen, platformfüggetlen legyen.
- Külön kiemelést kapott maga a stúdió: Kamera, világítás, greenbox, súgógép
- A támogató felületek is megemlítésre kerültek, mint Dropbox, Youtube.
Magát a végeredményt online adásban kellett ismertetni, és itt bizony volt bőven technikai probléma, de végül megoldódott. A többiektől megtudtuk például, hogy ha már szervezés, akkor nehézségek terén az idő komoly akadály, de komoly akadály lehet a résztvevők eltérő kultúrája is. Technológiai oldalról a szükségletek nagyjából kimerültek a korábban eszközöknél leírtakkal, míg nehézség terén természetesen a hálózat, és annak áteresztő képessége volt a fő probléma.
Megmondom őszintén a nap végére jól elfáradtam, de kifejezetten jól esett utána egy kicsit barangolni.
Megjegyzések