Ugrás a fő tartalomra

Zombinapló - 1. hét

Az úgy volt, hogy éppen a Mullins Katonai Bázisra tartottam egy helikopterrel, amikor egy rakétatámadásban lezuhant a gép egy zombikkal ellepett területen. Az egyetlen reményem Sam Yao rádiós volt, aki az éteren át juttatta el hozzám jó tanácsait, ami tömören annyi volt: Fuss az életedért!
Miközben megpróbáltam visszajutni a bázisra Dr Maxim Mayers kérte a segítségemet, hogy néhány elsősegélycsomagot hozzak el a számára a Robinson Kórházból.
A kutatás közben Sam úgy döntött, hogy "5-ös számú Futónak" fog szólítani. Megtudom, hogy a Futók gyűjtenek össze a környékről minden értékeset, mivel a járművek nem használhatóak az üzemanyaghiány miatt. Megkér, hogy az elsősegélycsomagok kutatása közben figyeljek, hátha találok különösen fontosnak tűnő iratokat a kórházban. Dr. Mayers be is azonosít egy fontosnak vélt csomagot, ám ekkor újra futnom kellett, mert zombik tömege tűnt fel keleti irányból.

A zombik meglepően gyorsak, és élükön egy korábbi Futó, a 5-ös számú tűnik fel. A 7-es számú Futó, aki a Futók vezetője, bátorító szavai segítenek a menekülésben. A menekülés aztán Abel község határában lesz vége, amikor egy lövész végez a korábbi 5-ös futóval, és immár biztonságra leltem
Kiderül, hogy a községben kevés a Futó, így elkezdődik a kiképzésem. Az első héten 10 perc sétát kell tennem a környéken, majd 1 perc séta 15 másodperc gyors futás váltja egymás tízszer, végül 10 perc folyamatos futás jön szabad stílusban, magam által megválasztott sebességgel.
Az első edzés végén a jóleső zuhanyzás végeztével Sam meglepett a város népbiztosának, Rajitnak a szörnyű regényével. A második edzés előtt megtudom, hogy számos futó füstmérgezést kapott, és néhányan már kezdenek felépülni, majd az edzés közben a 4-es számú Futó születésnapi partijának részleteivel szórakoztatnak, amelyet félbeszakított egy zombi. A feladat sikeres teljesítésért ezúttal a korábbi 5-ös hátizsákja a jutalmam. A hét utolsó edzésén úgy alakult,  hogy egy egyszerű küldetést is kaptam, mivel az összes többi Futó éppen szolgálatot teljesített, nekem kellett elhoznom egy utánpótlás csomagból 7 tár lőszert a gépkarabélyokhoz. Szolgálataimért egy tör lett a jutalmam.
Végezve az első héttel a reményeim óriásiak. A telefon minden esetben rögzíti az általam futott útvonalat, majd a központi rendszerrel (https://www.zombiesrungame.com/) szinkronizál, így szépen nyomon követhetem a fejlődésemet. A telefonon fülhallgatóján keresztül folyamatosan hallom az instrukciókat mikor mit tegyek, miközben tájékoztatnak a teljesítményemről is, ezáltal ösztönözve, hogy elérjem a célt. Az egyetlen sajnálatos tény, hogy a GPS nyomkövetés nem minden esetben működik helyesen, így útvonalaim adatai nem minden esetben felelnek meg a valóságosnak, így a rendszer által biztosított statisztikák sem mindig helyesek. Jó lenne, ha biztosítana a központi rendszer lehetőséget a korrigálásra. A bázison azt állítják, hogy a 8 hetes ütemterv alapján sikerül lefutni majd 5km-t. Kíváncsian várom, sikerül e.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese