És igen! Végre megjelent! Ugyan online még nem olvasható, de november környékétől az is megtehető. Ja, és nem utolsó sorban, én is benne vagyok, és okoskodom egy sort a játékokról meg a tanulásról. Szándékomban áll(t) ugyanis, hogy a számítógépes játékokkal szemben kialakult nagyon ellenséges felnőtt (?) gondolkodást kicsit megváltoztassam, és remélem azért az ott megjelenő cikkel kicsit sikerül(t), ha másra nem, hát gondolkodásra késztetni. Na, mindegy vegyétek és egyétek, hogy aztán jól meg tudjátok kritizálni :)
A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese
Megjegyzések