Ugrás a fő tartalomra

Itt járt Henry Poole

Még hogy nincsenek isteni jelek… Hónapokkal ezelőtt néztem egy filmet, és most tessék, itt vannak a pacák. Pont tegnap, másról sem szólt az index.hu, csak a Rorschack ábrákhoz (tintapacákhoz) kapcsolódó felhajtásról. Ugyanakkor itt van Henry Poole és az ő nagy pacája a falon. Na, jó, ha már sok a paca az eddigi sorokban, akkor ez legyen inkább folt.

Szóval mi ez, ha nem az Úr jelzése, hogy írnod kell? Ahogyan Henry falán az a folt is maga az Úr arca. Legalábbis a minden lében kanál szomszédasszony szerint. És amiről az asszony bármit is gondol, arról hamarosan a környék is értesül. Nem kell sok idő ahhoz, hogy Henry Poole háza – illetve házának oldala – vallási zarándokhellyé változzon. Henry Poole persze nem hisz. Különösen azóta, mióta visszaköltözött gyermekkora helyszínére, hiszen súlyos oka volt, feladott mindent az életben és visszatért ide. A súlyos okok pedig mindig határidőkkel járnak együtt. Néhány hónappal. Maximum!

Ez a szituáció pedig elég komikusnak tűnik, pedig maga a film sokkal inkább a dráma kategóriába tartozik. Amolyan édes citrom. Fanyar és keserédes dráma. Buggyant tej a reményről, a hitről (Istenben vagy bármi másban, esetleg magába a reményben?). Ügyes forgatókönyv és filmezés teszi lehetővé ezt az érzést a számunkra, és ennek még örülünk is. Különösen a filmben elhangzó zenei betétek sikerültek nagyon jól. Félelmetes, ahogyan a hangszóróból áradó számok és a szemünk előtt megjelenő képi tartalom tökéletes összhangban hatol a lelkünkbe, hogy teljes valónkkal átérezzük annak az édes citromnak az ízét.

Ugyan a film nem az, az alkotás, amelyet százszor újranézünk, de egyszer biztosan megéri. Persze a dolgoknak boldog vége lesz, hiszen ez Hollywood, de ezt felfoghatjuk a hitünk és reményünk pozitív megerősítéseként is.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese