Ugrás a fő tartalomra

Beindult a scorm.hu

Már korábban is lehetett róla hallani (legalábbis bizonyos körökben), de végre üzemképes állapotba került a SCORM szabvánnyal foglalkozó magyar oldal. Alapvetően egy fórumrendszer, amelybe a regisztrált tagok elhelyezhetnek a főbbtémákkal kapcsolatos bejegyzéseket (topic-okat (altémákat) indíthatnak. Remélem egy kellemes kis közösség fog létrejönni, és minden örömmel osztja majd meg a tudását másokkal. Jómagam már el is kezdtem, felpakoltam pár korábbi anyagomat, amely az 1.2-es verziót ecseteli, és annak alapjaiba enged betekintést. Lehet olvasgatni :)


(Hmm... csak azt nem értem, miért nem egy wiki rendszert húztak fel ebben a témában...)

Megjegyzések

Névtelen üzenete…
Hali!

Először is kössz a postot!

Azért nem wiki lett, mert abban a kérdés-válasz jelleg kevésbé követhető, itt pedig szerintem alapvetően problémamegoldásról lesz szó, és kevésbé infogyűjtésről. Tudom, hogy mint tudásbázis az jobb megoldás, de körülnéztem a külföldi oldalakon és mindenki fórumot használ, emellett az információk rendszerezése sok munkát igényel és bizonyos esetekben vitákat válthat ki (épp a "rendszerezettség" értelmezései miatt), míg a sima fórumhasználat talán nem szül ilyen aggályos kérdéseket. Ha lesz igény rá, felrakok egy mediawikit is.
Duchon Jenő üzenete…
Oké, értem, bár szerintem nem rossz egy tudásmegosztó felület ebben a témakörben, ugyanis nem nagyon van. Jó, persze, az adlnet nagyon jó pdf-eket ad, de az angolból való fordítás miatt néhány dolgot másképpen értelmezhetünk. Ha létrehoznánk egy olyan felületet, amely képes egységes iránymutatást adni a magyar közösség számára, az tök jó lenne. :)
inner_peace üzenete…
Várjuk meg a beválását az oldalnak, lesznek-e tapasztalatok, amiket ki lehet emelni wikibe, és akkor mehet a dolog. Technikai nehézséget nem okoz, pár nap alatt akár csatasorba állítom azt is.
Duchon Jenő üzenete…
Persze azért vannak félelmeim, bár a pedagógus hallgatóknak biztos jó :) Nagy az érdeklődés az e-learning irányába :)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese