Ugrás a fő tartalomra

Harry Potter és a Főnix rendje

Ha van rész, amelyet a legkevésbé kedvelek HP könyvek között, akkor az, az ötödik epizód. Nem azért, mert ez a legvastagabb kötet, hiszen zajlanak az események itt is, és rengeteg apróság, részlet lát napvilágot, amelytől teljessebbé válik Rowling univerzuma. Sokkal inkább a főszereplő, Harry idegesít, de nagyon. Persze, érthető: kamaszkor (hiszen ekkor már erősen kacsingat a leányok felé is), meg sok a negatív hatás, de ennyi hisztit nehezen visel el az ember. Néha kedvem támadt volna felpofozni, de még az is megfordult a fejemben, hogy Voldemort igazán végezhetne már vele. Ennek ellenére a történet kiváló. Sokkal több van benne, mint amennyi a filmből kiderül. Sőt, talán ez utóbbiból túl sok mindent hagytak ki, amelytől a sztori ugyan egyszerűbb lett, de kérdés, nem e fordul ez majd a későbbi részekben a visszájára. Ráadásul a film több helyen nagyon súlyosan ront az eredeti művön. Sirius halálának ábrázolása pont ilyen. A könyvben nagyon fantáziadús, és érdekes megoldás az a bizonyos boltív, a filmben ez már giccsbe forduló rettenet. Persze meg kell jegyeznem, hogy eleinte a könyv megoldása sem tetszett, de később rájöttem, hogy nagyon ötletes. Szintén nagyszerű karakter Dolores Umbridge is, akinek személyisége (és pedagógia elmélete) új színt visz a történetbe. Ez az epizód még mindig számos bájos elemet tartalmaz, ám ekkor már jelentősen felüti fejét az a komor hangulat, amely majd a későbbiekben egyre uralkodóbb lesz a történet vezetésében. Érezhető, hogy a szerző stílusa mintha folyamatosan igazodna hősének (és annak olvasó közönségének) korosodásához, a stílus együtt nőne minden tizenévessel. Azaz ez már egyáltalán nem tíz éveseknek szól, itt már komoly kamaszok szereplők (és az olvasók is), így a történet ugyan meseszerű, de mégis komolyabb.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese