Ugrás a fő tartalomra

Harry Potter és a Titkok Kamrája

Hát igen! A kuncogás és a puszi még mindig megvan (szerencsére), majd kedvesem kedvesen biccentve hozzáteszi: Helikopter? Igen, és már a második. (Valójában már a harmadik végén járok.) A történet ebben a részben kezd egyre komorabbá válni, de még mindig bájos, csak egy évvel idősebb. Gondolom, az ebben a részben megesett dolgokat sem kell nagyon bemutatni, hiszen ha máshonnan nem, hát a filmből mindenki ismeri a sztorit. Ugyanakkor nem szabad elmennünk annak zseniális alapötlete mellett sem. Más regényekben úgy szokott lenni, hogy az adott események mögött hús vér ember (teremtmény) áll, míg itt egy napló okozza a bonyodalmakat. Persze nem kislányok rejtett dolgairól van szó, hanem Tudjukki diákkori naplójáról, amely valójában Voldemort fiatalkori leképzését rejti. Persze jut a történetbe még baziliszkusz (aki kígyó és nem gyík – így sokkal inkább a mitológiai lényre utal, mint a valóságosra), mindenlébenkanál házimanó, hamvaiba hulló majd feltámadó főnixmadár (amely később nagyon erős szimbólum lesz a könyvekben, akárcsak a kígyó). Ugyanakkor megismerünk rengeteg új szereplőt, akik később még visszatérnek, így a HP univerzum kezd kinyílni, kiteljesedni.

A történetvezetés szokás szerint bájos, a könyv olvasatja magát, talán csak egyetlen probléma van vele: Túl sokszor, és túl hosszan magyarázza a korábbi könyv eseményeit. Ez persze érthető, hiszen ha nem olvastuk az első kötetet, akkor szükséges, hogy megkapjunk minden információt… Illetve a könyv megírásakor erre még biztosan szükség volt, de napjainkban, amikor a civilizált világban nehéz olyan személyt találni, aki ne ismerné Harry életének eme szakaszát, akkor már picit zavaró. Ugyanakkor maga a történet is picit csapongó, vannak hírtelen események, melyek logikája sántít, de mivel varázsvilágról van szó, ezek megbocsáthatóak, és nem kell racionális magyarázatott keresni (még mindig jobban megmagyarázza a dolgokat a könyv, mint a film). Mindezek ellenére nagyszerű olvasmánnyal van dolgunk, még ha a második epizód el is marad az első rész mögött. Azonban már csak azért is megéri elolvasni ezt a párszáz oldalt, mert a következő kötet az egyik legzseniálisabb epizódja a Harry Potter könyveknek.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese