Ugrás a fő tartalomra

Harry Potter és a Bölcsek Köve

Ezt a könyvet nem kell bemutatni. Ezt a történetet mindenki ismeri. Ebből a történetből már mindenkinek elege van. Vagy mégsem? Hamarosan megérkezik a sztori utolsó fejezete, így kapva kaptam az alkalmon, és elhatároztam, elolvasom újra napjaink varázsvilágának egyik leghíresebb regénysorozatát, abból is logikusan először az első részt, azt a kötetet, amely elindította ezt az őrületet. Mert mi más lenne ez, ha nem őrület? Emlékszem annak idején éppen az ötödik rész jelent meg, amikor megkaptam karácsonyra az első két keményfedeles könyvet, amelyek együtt nem tették ki vastagságban azt a bizonyos ötödiket. Viszont a gépszíj elkapott. Vagy nem is, hanem a varázs? A sorok közé bűbájt szőhettek, mert csak faltam az oldalakat, és február elején már végeztem az ötödik kötettel is.

Persze, ciki. Egy gyerekkönyv felnőtt kezében. Az embert megmosolyogják a metrón, mikor olvassa, a barátnője is kedves kuncogás közben ad neki egy puszit, de ettől még a könyv nagyszerű. Csak hagynunk kell magunkat elvarázsolni. A szerző olyan bűbájos mondatokkal éri el a kívánt hatást (melyet a magyar fordítás nagyszerűen visszaad, sőt, itt tényleg magyarításról beszélhetünk és nem puszta fordításról), hogy még akkor is csillogó szemekkel lessük Harry kalandjait, ha a mozifilmből már minden részletet ismerünk. Tudjuk mi lesz a történet vége, előre ismerünk minden eseményt. Hiszen ez a könyv még nem olyan vastag, hogy nagyon meg kellett volna vágni a film történetét, tehát az hűen követte a könyvet, így a könyv olvasása közben magunk előtt látjuk a film szereplőit ahogyan mindent ugyanúgy tesznek, amint éppen olvassuk. Mégis nagyszerű olvasmány volt így másodszorra is. Újra és újra megmosolyogtatnak a mesebeli mondatok, amelyek kellően modernek, mégis annyira gyermekiek, hogy egy felnőtt lelkét is megérintik.

Akkor tehát, tényleg mindenkinek elege van Harry Potterből? Persze! Amikor a haverokkal kell dumálni, akkor igen, hiszen milyen menő utálni és ciki szeretni. Mégis, amikor a haverok elválnak egymástól, mindenki rohan haza, kapja le a polcáról, és belemerül ebbe a fantasztikus világba.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese