Ugrás a fő tartalomra

Zombinapló - 6. hét

Haladok, haladok. Már túl vagyok az edzésterv felén, és még élek is. A tüdőm, a lábam is bírja, és a zombik sem kaptak el. Ráadásul a múlt héten már bőven túlteljesítettem az 5km-t. Ennek ellenére folytattam az edzéstervet, hiszen az azért kiderült, hogy nem lett még rutin ez a táv. Sőt! Meg is lett az eredménye, picit túlerőltettem a jobb térdem, ezért egy nagyobb kihagyással tudtam csak folytatni a munkát.
A hatodik hét edzésterve a következő volt:
  • 1. edzésszakasz: 5 perc gyaloglás majd utána 10 perc futás és végül 10 fél-guggolás.
  • 2. edzésszakasz: 30 másodperc nyújtás, majd 10 fél-guggolás, mindezt kétszer megismételve.
  • 3. edzésszakasz: 5 perc séta majd 7 perc futás.
  • 4. edzésszakasz: 2 perc nyújtás, majd 7 perc futás, mindezt kétszer.
Az első edzésnapot ismét a doki tartotta, aki nem ígérte, hogy olyan izgalmakban lesz részem, mint a legutóbbi edzésen. Ugyanakkor figyelmeztetett, hogy vigyázzak Rajik-al, mivel tesztelni akar a regényéből. Sam szerint jobb, ha gyorsabban futok amint meglátom Rajik-ot, mint a zombik elől szoktam. A figyelmeztetés ellenére nem sikerült elkerülnöm. Azonban kiderült, hogy Rajik sejti mi történt Francesca-val. Rajik tagja volt egy szabadságharcosokból álló csoportnak (Netrophil) a zombivész előtt. Állítása szerint az állam is támogatta, hogy kifejlesszenek egy agykontroll technológiát. Szerinte Francesca is ennek esett áldozatául. Az edzés végén megkaptam a Netrophil jegyzeteket, amelyeket Sam és a doki szerint nem mások, mint egy rossz vicc.

A második edzésnap elméletgyártással telt.Kiderül, hogy Bert repülőtér teljesen zárolva lett, amióta valaki lopott a készletükből. Sikerül kihallgatni 8-as Futó és Janine beszélgetését. Szerintük én nem tudok róla, hogy Mullins bázis küldte a helikoptert, amivel utaztam és rakétával lelőtték. Mullins azóta sokkal óvatosabb. Úgy tűnik Janine tudja ki mit akar a bázis, de nem árulja el. Sam később észrevette, hogy nem működnek a kamerák a kórház mögött. Dr. Mayer szerint minden rendben, hiszen aznap ellenőrizte.

A harmadik edzésnapon a 6-os Futó kérte, hogy tartsak vele, és együtt menjünk a Cortez kórházhoz némi utánpótlásért. A doki aggódott, hogy a 6-os még nem épült fel teljesen, de végül belement a dologba. A kórháznál összefutottunk Becca-val, aki elmondta, hogy a Bert reptéri emberek nem bíznak Rofflenetben, de férje, Ed, hallotta, hogy néhányan most érkeztek oda Abel-ből. Kapunk tőle egy listát az újonnan érkezőkről. A megbeszélést zombik zavarták meg, így ő elrohant aggódva a lányáért. A visszaérkezés sikeres volt, de a 6-os lesérült, és mielőtt elrohant volna a dokihoz kezembe nyomta Becca listáját.

Ez a hét nem egy hét volt. az első két edzésprogram sikeresen lezajlott, azonban a harmadik előtt részt vettem egy helyi versenyen, amelyet 6,5km távként hirdettek, de méréseim szerint majdnem 7km volt. Sajnos ezt követően lebetegedtem, aztán az időjárás sem kedvezett, így mondhatni 2 hét kihagyással tudtam befejezni a 6. heti edzésprogramot. Egy azonban bizonyossá vált előttem, hogy az 5K immár teljesíthető a számomra. Ennek ellenére, folytattam az edzésprogramot, hiszen már kíváncsi voltam a végére.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese