Ugrás a fő tartalomra

Zombinapló - 5. hét

Amikor az ötödik hétről írok, már bizony régen az utolsó hetet teljesítem, lassan teljes jogú tagjává válók a Futóknak. Ugyanakkor ez a hét volt az, amikor először kipróbáltam magam az edzésprogramon kívüli távon is, és előre lelövöm: sikerrel!
Na, de mi volt az ötödik heti edzésprogram:
  • 1. edzésszakasz: 5 perc gyaloglás majd utána 5 perc futás.
  • 2. edzésszakasz: 30 másodperc séta, 1 perc lassú futás, majd 6 sarokemelés, mindezt nyolcszor megismételve.
  • 3. edzésszakasz: 10 perc futás majd 5 perc nyújtás, végül ismét 10 perc futás.
A hétre sikerült a fülhallgató problémát véglegesen megoldani. Beszereztem egy fülre akasztható verziót. Innentől ezzel nem volt gond.
Az első edzésnapon Janine Sam állapotáról érdeklődött. Dr. Myers megpróbálta lerázni, de Janine ragaszkodott, hogy csatlakozhasson, így a doktor elmondta neki, hogy Sam jól van. Janine érdeklődött igazak-e a pletykák arról, Sam kapcsolatot akar teremteni a környező településekkel. Többen is aggódnak a városban az akadozó ellátás miatt. Janine közölte neki van némi infója, ha Sam tudni akarja, tudja hol találja. A doki szerint Janine rejteget valamit. 
A második edzésnapon kaptam egy küldetést is. El kellett mennem a közeli Varela klinikára. Ezzel a hellyel nem tudott Janine kapcsolatot teremteni. A településen senki nem akart beszélni velem. Csak egy táska vár a kapufélfára akasztva. A doki azt mondta ne foglalkozzam a dologgal, hozzam csak vissza a táskát. Visszaérkezve kiderül, a táska nem tartalmaz semmilyen információt Frances hollétéről, viszont kiderül a Bert repülőtéren van egy elég magas adótorony. Sam időt kért, hogy végiggondolja a lehetőségeket.
Az utolsó edzésnapon a doki helyett a 4-es Futó irányítja az edzésfolyamatot, mivel a dokit elhívták egy kutyaharapás miatt. A 4-es veszélytelennek mondott küldetésre küldött a közeli raktárházhoz. Itt azonban mozgást tapasztaltunk. Szerencsére kiderült, hogy nem zombik, hanem egy Becca nevű nő, aki férjével (Ed) és kislányával a repülőtérhez közel él. 
A hét meglehetősen sikeres volt. Biztatásra az utolsó edzésnap előtt pár nappal kipróbáltam, képes vagyok e már az 5 km lefutására. Képes voltam, sőt, 6,5km lett belőle.
Ugyanakkor ennek köszönhetően nem sikerült egy hét alatt teljesíteni a programot sokkal tovább tartott.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese