Ugrás a fő tartalomra

Zombinapló - 4. hét

A negyedik héten folytatva az előző héten megkezdett folyamatot igyekeztem nem alább hagyni a lendületből. Ennek eredményeképpen nem egy edzés után a küldetés sikeres teljesítését követően még ráhúztam a távra, így a hét végére a futó szakaszokat összegezve már 4,3km is teljesítettem.
A negyedik héten a következő edzésprogram várt rám:
  • 1. edzésszakasz: 5 perc gyaloglás majd utána 5 perc futás.
  • 2. edzésszakasz: 10 másodperc térdemelés, 1 perc lassú, majd 1 perc gyors futás, mindezt ötször megismételve.
  • 3. edzésszakasz: 1 perc gyaloglás, majd fél perc futás szintén ötször.
  • 4. edzésszakasz: 15 perc folyamatos futás.
Erre a hétre a fülhallgató probléma orvoslásaként, azaz, hogy mindig igazgatnom kellett korábban, mert kiesett a fülemből, ón segítségével egy fülre akasztható változatot próbáltam eszkábálni kisebb nagyobb sikerrel. A füles így ugyan mindig fent maradt, de azért a hangszórórész többször kiesett a fülkagylóból. De legalább nem kellett állandóan piszkálnom.
Sam még mindig bánatos volt az első edzésnapon, de ezen a héten visszatért félig meddig a munkába. Dr. Myers megnyugtatta, hogy a gyász teljesen természetes, jól van ez így. Menet közben Jody (4-es Futó) megkérdezte Sam-et, hogy emlékszik e arra, hogy amikor ő edzésideje alatt Alice (akit Sam gyászolt) volt az edzőtársa. Sam emlékezett rá, így örömmel fogadta Judy felajánlását, hogy készítsenek egy emlékfalat Alice számára. Az edzés viszonylag simán ment, és a végén kaptam egy 5-ös Futó felirattal ellátott pólót.
A második edzésnapon Sam csatlakozott hozzám. Dr. Myers nem ért rá, de ellátta Sam-et a megfelelő utasításokkal. Ráadásul Sam valamiről beszélni akart velem futás közben. És bizony be nem állt a szája. Elmondta mi minden járt mostanság a fejében: Alice (a korábbi 5-ös futó) és a megtalált tárcája, amelyben a jelentős információkat hordott. Ezért is akarta Sam visszaszerezni. A jegyzetekből kiderült, hogy valakik lopni akartak az Abel béli utánpótlásból, és úgy tűnik, a Alice húga benne volt az ügyben. Frances-nek hívták és 17 éves volt a járvány kitörésekor, amikor is eltűnt, de Alice sose adta fel a reményt. Rofflenet segítségével hónapokig kereste. Sam teljesen meghatódott Alice kitartásán. A jegyzetekből kiderült, hogy Alice felkeresett néhány közeli települést, amelyek a New Canton-tól való félelmükben nem vették fel a kapcsolatot Abel-el. Remélte, talán ott rátalál a húgára. Sam persze felsorolta ezeket a településeket, és megkért, hogy keressem fel ezeket a településeket magam is, információk után kutatva. Alice utolsó jegyzetei szerint valaki tőlünk nyugatra már hallott valamit Frances-ről. Sam persze nem örül, hogy kockára kell tennem az életem, és nem is kérne semmi veszélyes dolgot tőlem, de szerintem a Frances megtudná, hogy a nővére az emberek védelmében vesztette életét, az nemes cselekedet lenne. Végül a doktor visszatért, és átvette az irányítást, innentől kezdve pedig az edzés egészen csendesen telik. Amikor visszatértem a Abel-be Sam rám bízta Alice jegyzeteit.
Az utolsó edzésnap izgalmasan telt. Myers hívott, hogy sürgős dolgom lenne. A 6-os Futón kellett segítenem. Lesérült egy zombiktól hemzsegő területen, így nekem kell hazasegítenem. Kaptam egy zajkeltőt, amellyel elterelhetem a zombik figyelmét. Útközben a 13-as Futótól (Cameo Wood) megtudom, hogy a 6-os lába felszakadt, és rettentően vérzik. Amikor a 6-os futótól kellő távolságban beindítottam a zajkeltő szerkezetet, a zombik megindultak felém, így szednem kellett a lábam, de legalább a 6-os immár biztonságban volt. Amikor a lesérült Futóval végül visszatértem a bázisra a Futók vezetője (a 7-es) adott nekem egy vörös sálat, amely annak a jelképe, hogy megmentettem egy másik Futó életét.

Ezt a hetet nagyon pozitív tapasztalatokkal zártam. A futást egyre jobban kezdtem megkedvelni, és a táv is egyre nagyobb lett, egyre később éreztem, hogy nem kapok levegőt, a megtett méterek sokszor könnyedebbek voltak. És még csak félidőben jártam, de azt kezdtem érezni, hogy az a bizonyos 5 kilométeres cél talán előbb is meglehetne, nem is olyan elérhetetlen álom.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese