Ugrás a fő tartalomra

Két perc játék - Cut the Rope

A modern apuka mit csinál az óvodai beszoktatós héten, amíg a gyermek bent játszik, de a biztonság kedvéért kint ücsörög a folyosón, hogy ha mégis egyszer csak törik az a bizonyos mécses akkor kéznél legyen, nos, játszik a mobiljával, hiszen a gyermek tökéletesen nevelt, jól elvan odabent, szépen illeszkedik be a közösségbe, és a mobilról már minden hírt átolvasott.
Ez viszont veszélyes, ugyanis ha olyan játékot találunk, amely kellően innovatív, akkor az bizony képes ott ragasztani.
A Cut the Rope pedig ilyen. Egy-egy pálya megoldásához csak pár perc szükségeltetik maximum, ennek ellenére megdolgozza az agyat, egyes esetekben a reflexeket. Komplex gondolkodásra késztet, villámgyors helyzetfelismerésre sarkal más esetekben pedig higgadt nyugalomra ösztönöz. Amint vége egy pályának pedig már ugrunk is a következőre. Ennek megfelelően ideális időtöltés arra az esetre, ha csak pár percünk van egy munkahelyi áramszünet okán vagy éppen csak nyugalomra vágyunk a melléken.

A játék roppant egyszerű: Minden pályán egy sütidarab különböző kötélszerkezeteken lóg, és ezt a sütit egy helyes békára hasonlító izé szeretné elfogyasztani. A feladatunk, hogy a megfelelő kötelek elvágásával eljuttassuk az izé szájába a sütit, lehetőleg úgy, hogy a megszerezhető 3 csillagot is érintsük. Minden pályán különböző furcsa szerkezetek nehezítik vagy éppen segítik a dolgunkat.

Ha pedig oktatói szemmel nézem, akkor bizony nagyon jól fejleszti a komplex gondolkodást, egy összetett probléma megoldásmenetének a kidolgozására sarkal, ezáltal megoldási stratégiákat, módszereket alakít ki, mindezt úgy, hogy közben bár nincs időkorlát, de minden esetben arra motivál, hogy minél rövidebb idő alatt oldjuk meg a feladványokat.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 2

Túl a második napon ideje azt is összefoglalni picit. A reggel az elektronikus Észtországgal kezdődött, melyben a magam kocka e fejével azt hiszem nagyon jól tudnám érezni magam, csak ne ennének ennyi halat. Szóval itt lehet szavazni, adót bevallani az erdő közepéről egy okostelefonnal is zsebünkben. Van itt e-Egészségügy, e-Ticket a buszra, és az egész adathalmazuk tárolása érdekében felhasználják a felhőt, azaz szerte a világon vannak adatparkjaik, adatnagykövetségeik. Ezt követte a szekciós ülések, melyben én éppen betekintést nyerhettem Finnországban már a tréning képzésekhez is kapcsolják az online meeting eszközöket (MS Lync), majd utána a szlovákok Moodle rendszerét néztem élesben, hogy végül a magunk responsive, html5 és programozási tudást nem igénylő megoldását prezentáljam. Végül a generációkról eset szó, oly módon, hogy lehetett kérdéseket, problémákat bedobálni, és mindenki dönthetett kinek próbál meg ötleteket adni. De ez a rész már olyanannyira elsikkadt, hogy még a vi...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 1

A nap, amely a fórum felvezetése volt, a nap, amelyen rájöttem, hogy Svájcban sincs minden rendben, a nap, amelyen kiderült, hogy a hivatal mindenütt hivatal, és a problémák közösek és hasonlóak. No meg emellett persze sok szép vezetőképző programba is bepillantottam, és az EU-s konpetenciakeretrendszer és a vezetőképző programcsomag is bemutatásra került, itt van, sziasztok, ha akarjátok használjátok.