Ugrás a fő tartalomra

Két perc játék - Cut the Rope

A modern apuka mit csinál az óvodai beszoktatós héten, amíg a gyermek bent játszik, de a biztonság kedvéért kint ücsörög a folyosón, hogy ha mégis egyszer csak törik az a bizonyos mécses akkor kéznél legyen, nos, játszik a mobiljával, hiszen a gyermek tökéletesen nevelt, jól elvan odabent, szépen illeszkedik be a közösségbe, és a mobilról már minden hírt átolvasott.
Ez viszont veszélyes, ugyanis ha olyan játékot találunk, amely kellően innovatív, akkor az bizony képes ott ragasztani.
A Cut the Rope pedig ilyen. Egy-egy pálya megoldásához csak pár perc szükségeltetik maximum, ennek ellenére megdolgozza az agyat, egyes esetekben a reflexeket. Komplex gondolkodásra késztet, villámgyors helyzetfelismerésre sarkal más esetekben pedig higgadt nyugalomra ösztönöz. Amint vége egy pályának pedig már ugrunk is a következőre. Ennek megfelelően ideális időtöltés arra az esetre, ha csak pár percünk van egy munkahelyi áramszünet okán vagy éppen csak nyugalomra vágyunk a melléken.

A játék roppant egyszerű: Minden pályán egy sütidarab különböző kötélszerkezeteken lóg, és ezt a sütit egy helyes békára hasonlító izé szeretné elfogyasztani. A feladatunk, hogy a megfelelő kötelek elvágásával eljuttassuk az izé szájába a sütit, lehetőleg úgy, hogy a megszerezhető 3 csillagot is érintsük. Minden pályán különböző furcsa szerkezetek nehezítik vagy éppen segítik a dolgunkat.

Ha pedig oktatói szemmel nézem, akkor bizony nagyon jól fejleszti a komplex gondolkodást, egy összetett probléma megoldásmenetének a kidolgozására sarkal, ezáltal megoldási stratégiákat, módszereket alakít ki, mindezt úgy, hogy közben bár nincs időkorlát, de minden esetben arra motivál, hogy minél rövidebb idő alatt oldjuk meg a feladványokat.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese