Ugrás a fő tartalomra

Használt online eszközök nemek szerinti bontásban

Az új évet nyissuk azzal, hogy nem iskolarendszer szerint, hanem érdekességképpen nemek szerinti bontásban vizsgáljuk meg, hogyan változtak az online eszközök használta 2009-hez képest a tavalyi évben. 
A felmérés részleteit már láttuk korábban (1. rész, 2. rész, 3. rész, 4. rész), tehát a "mélytudományt" ott megkapjuk. 
Most inkább tegyünk fel kérdéseket:
  • A hölgyek esetében a fórum használatának óriási visszaesése vajon a közösségi portálokon történő jelentősebb aktivitásuk okozza?
  • A férfiak esetében a fórumok használata szintén visszaesett, de kisebb mértékben, amelyet az okoz esetlegesen, hogy számos szakfórumot olvasgatnak?
  • A blogok esetében mi van a celebblogokkal, hát nem olvassák azokat a nők?
  • A wiki olvasás óriásit nőt a nők esetében, vajon milyen típusú szócikkeket keresnek?
  • A videómegosztók megtekintése esetén milyen típusú tartalom az, ami miatt a férfiak többet használják a nőknél?
  • Az RSS-t miért használták régebben jobban a férfiak, mint a nők?
  • A nők videóbeszélgetése már korábban is jelentős volt, a férfiak miért később döbbentek rá ennek a használatára?

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese