Ugrás a fő tartalomra

Használt online eszközök nemek szerinti bontásban

Az új évet nyissuk azzal, hogy nem iskolarendszer szerint, hanem érdekességképpen nemek szerinti bontásban vizsgáljuk meg, hogyan változtak az online eszközök használta 2009-hez képest a tavalyi évben. 
A felmérés részleteit már láttuk korábban (1. rész, 2. rész, 3. rész, 4. rész), tehát a "mélytudományt" ott megkapjuk. 
Most inkább tegyünk fel kérdéseket:
  • A hölgyek esetében a fórum használatának óriási visszaesése vajon a közösségi portálokon történő jelentősebb aktivitásuk okozza?
  • A férfiak esetében a fórumok használata szintén visszaesett, de kisebb mértékben, amelyet az okoz esetlegesen, hogy számos szakfórumot olvasgatnak?
  • A blogok esetében mi van a celebblogokkal, hát nem olvassák azokat a nők?
  • A wiki olvasás óriásit nőt a nők esetében, vajon milyen típusú szócikkeket keresnek?
  • A videómegosztók megtekintése esetén milyen típusú tartalom az, ami miatt a férfiak többet használják a nőknél?
  • Az RSS-t miért használták régebben jobban a férfiak, mint a nők?
  • A nők videóbeszélgetése már korábban is jelentős volt, a férfiak miért később döbbentek rá ennek a használatára?

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 2

Túl a második napon ideje azt is összefoglalni picit. A reggel az elektronikus Észtországgal kezdődött, melyben a magam kocka e fejével azt hiszem nagyon jól tudnám érezni magam, csak ne ennének ennyi halat. Szóval itt lehet szavazni, adót bevallani az erdő közepéről egy okostelefonnal is zsebünkben. Van itt e-Egészségügy, e-Ticket a buszra, és az egész adathalmazuk tárolása érdekében felhasználják a felhőt, azaz szerte a világon vannak adatparkjaik, adatnagykövetségeik. Ezt követte a szekciós ülések, melyben én éppen betekintést nyerhettem Finnországban már a tréning képzésekhez is kapcsolják az online meeting eszközöket (MS Lync), majd utána a szlovákok Moodle rendszerét néztem élesben, hogy végül a magunk responsive, html5 és programozási tudást nem igénylő megoldását prezentáljam. Végül a generációkról eset szó, oly módon, hogy lehetett kérdéseket, problémákat bedobálni, és mindenki dönthetett kinek próbál meg ötleteket adni. De ez a rész már olyanannyira elsikkadt, hogy még a vi...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 1

A nap, amely a fórum felvezetése volt, a nap, amelyen rájöttem, hogy Svájcban sincs minden rendben, a nap, amelyen kiderült, hogy a hivatal mindenütt hivatal, és a problémák közösek és hasonlóak. No meg emellett persze sok szép vezetőképző programba is bepillantottam, és az EU-s konpetenciakeretrendszer és a vezetőképző programcsomag is bemutatásra került, itt van, sziasztok, ha akarjátok használjátok.