Ugrás a fő tartalomra

Feleletválasztós kérdésfeldolgozó Wordből a Moodle számára

Az elmúlt hónapban lehetőségem volt részt venni egy jQuery tanfolyamon. Márpedig a jQuery arra jó, hogy villámgyorsan legyűjtsünk elemeket a weboldalról. A Word dokumentumok pedig elmenthetőek weboldalként. A tesztfeladat kérdéseket gyártók pedig a Wordben dolgoznak kellő biztonsággal, számukra a Moodle felület bonyolult lehet, sőt a kelleténél túl sok paramétert is tartalmaz. Hasznosítsuk hát a megszerzett ismereteket, és legyen belőle alkalmazott tudás.
Ezen szellemiségben elkészült egy béta fázisban lévő, a feladatválasztós kérdések esetében alkalmazható word sablon, és egy azt feldolgozó weblap.
Az általam készített programot innen lehet letölteni: https://sourceforge.net/projects/moodlequestionparser/
A letöltött csomagban található parser_alap.dotx állományt megnyitva a hagyományos módon beírjuk a kérdéseket és válaszokat, vagy egy már meglévő tesztlap tartalmát bemásoljuk ide a vágólapon keresztül, majd az egyes kérdések elemeit ellátjuk a sablon által biztosított 3 stílussal:
  • Kérdés szövege = Feleletválasztós kérdés
  • Helyes válaszok = Feleletválasztós_HELYES
  • Helytelen válaszok = Feleletválasztós_ROSSZ
Amennyiben kész tesztsort hozunk be a többi elemmel nem kell foglalkoznunk, hiszen ha azokat nem jelöljük meg a megfelelő stílussal, akkor azokat a feldolgozó kód azokat figyelmen kívül fogja hagyni. Így biztosítható például, hogy ugyanaz a tesztsor papíron elkészítve jelenlétben is kitölthető legyen, majd a megoldókulcs lapot megfelelő stíluselemekkel ellátva a Moodle alá is gyorsan feltölthető kérdéssort kapunk. 
Amint elkészültünk a Wordben, mentsük el szűrt weblapként, de ügyeljünk, hogy UTF-8 legyen a kimeneti állomány. 
A kapott htm kiterjesztésű dokumentumot másoljuk a feldolgozó mappájába, az index.html állomány mellé. Indítsuk el az index.html-t és a megjelenő űrlap segítségével válasszuk ki a Wordből generált htm lapot. A program betölti a kérdéssort, és a szövegmezőben megkapjuk a Moodle által feldolgozható XML állományt.  (Sajnos a Chrome böngésző túlságosan szabványosan működik, így nem webszerver környezetben a fájlbeolvasást nem végzi el, de IE és Firefox alatt megy a dolog) Ezt a vágólap segítségével egy üres szövegállományba (pl. notepad) segítségével másoljuk be, majd a Moodle alatt a kérdésbankon belül az Importálás opció segítségével olvassuk be. 
Huh, így leírva bonyolultan hangzik, pedig nem az. :) Na, majd ha több kérdéshez is készen lesz a program, akkor gyártunk köré egy tisztességes leírást is. Addig is ha valaki kérdez, segítek!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 2

Túl a második napon ideje azt is összefoglalni picit. A reggel az elektronikus Észtországgal kezdődött, melyben a magam kocka e fejével azt hiszem nagyon jól tudnám érezni magam, csak ne ennének ennyi halat. Szóval itt lehet szavazni, adót bevallani az erdő közepéről egy okostelefonnal is zsebünkben. Van itt e-Egészségügy, e-Ticket a buszra, és az egész adathalmazuk tárolása érdekében felhasználják a felhőt, azaz szerte a világon vannak adatparkjaik, adatnagykövetségeik. Ezt követte a szekciós ülések, melyben én éppen betekintést nyerhettem Finnországban már a tréning képzésekhez is kapcsolják az online meeting eszközöket (MS Lync), majd utána a szlovákok Moodle rendszerét néztem élesben, hogy végül a magunk responsive, html5 és programozási tudást nem igénylő megoldását prezentáljam. Végül a generációkról eset szó, oly módon, hogy lehetett kérdéseket, problémákat bedobálni, és mindenki dönthetett kinek próbál meg ötleteket adni. De ez a rész már olyanannyira elsikkadt, hogy még a vi...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 1

A nap, amely a fórum felvezetése volt, a nap, amelyen rájöttem, hogy Svájcban sincs minden rendben, a nap, amelyen kiderült, hogy a hivatal mindenütt hivatal, és a problémák közösek és hasonlóak. No meg emellett persze sok szép vezetőképző programba is bepillantottam, és az EU-s konpetenciakeretrendszer és a vezetőképző programcsomag is bemutatásra került, itt van, sziasztok, ha akarjátok használjátok.