Ugrás a fő tartalomra

IWIW - Memori

Az iwiw mindig is egy furcsa jószág volt. Hogy igazán mire volt jó azonkívül, hogy valaha volt ismerősök fotótörténelmét nézegethette az ember, nem is tudom. Mégis rajta voltam, rajta voltunk többszázezren.

Aztán most itt vannak nekünk ezek az Alkalmazások. Szóval ezek az izék, amelyek jópofák, de hosszabb hasznuk nincs. Igen, nekem is fent van a Mások szemében, igen, mert miért ne.
Azonban ott van nekünk a Memori! Egy tényleg hasznos alkalmazás. (Naná, hogy nem én találtam, hanem a párom :) )

De mi is ez valójában? Szókincsfejlesztő! Tanulást segítő alkalmazás! A szótanulás az egyik leggyűlöltebb része a nyelvtanulásnak. Mégis ez az alkalmazás talán a segítségünkre lehet. A szókártyákat és a Leitner módszert talán nem kell bemutatni.

Ami viszont nagyszerű ebben az alkalmazásban a közösségi jelleg. Amiben persze nincs semmi különös, mégis ott a megoszthatóság öröme, az adok és vehetek elv ereje. Szókártyáinkat ugyanis elérik ismerőseink, és mi is megtekinthetjük az övéiket, sőt átvehetjük, magunkévá tehetjük azokat, amelyeket ki is bővíthetünk kedvünk szerint.

Még! Még! Még! Még ilyen alkalmazásokat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese