Ugrás a fő tartalomra

IWIW - Memori

Az iwiw mindig is egy furcsa jószág volt. Hogy igazán mire volt jó azonkívül, hogy valaha volt ismerősök fotótörténelmét nézegethette az ember, nem is tudom. Mégis rajta voltam, rajta voltunk többszázezren.

Aztán most itt vannak nekünk ezek az Alkalmazások. Szóval ezek az izék, amelyek jópofák, de hosszabb hasznuk nincs. Igen, nekem is fent van a Mások szemében, igen, mert miért ne.
Azonban ott van nekünk a Memori! Egy tényleg hasznos alkalmazás. (Naná, hogy nem én találtam, hanem a párom :) )

De mi is ez valójában? Szókincsfejlesztő! Tanulást segítő alkalmazás! A szótanulás az egyik leggyűlöltebb része a nyelvtanulásnak. Mégis ez az alkalmazás talán a segítségünkre lehet. A szókártyákat és a Leitner módszert talán nem kell bemutatni.

Ami viszont nagyszerű ebben az alkalmazásban a közösségi jelleg. Amiben persze nincs semmi különös, mégis ott a megoszthatóság öröme, az adok és vehetek elv ereje. Szókártyáinkat ugyanis elérik ismerőseink, és mi is megtekinthetjük az övéiket, sőt átvehetjük, magunkévá tehetjük azokat, amelyeket ki is bővíthetünk kedvünk szerint.

Még! Még! Még! Még ilyen alkalmazásokat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 2

Túl a második napon ideje azt is összefoglalni picit. A reggel az elektronikus Észtországgal kezdődött, melyben a magam kocka e fejével azt hiszem nagyon jól tudnám érezni magam, csak ne ennének ennyi halat. Szóval itt lehet szavazni, adót bevallani az erdő közepéről egy okostelefonnal is zsebünkben. Van itt e-Egészségügy, e-Ticket a buszra, és az egész adathalmazuk tárolása érdekében felhasználják a felhőt, azaz szerte a világon vannak adatparkjaik, adatnagykövetségeik. Ezt követte a szekciós ülések, melyben én éppen betekintést nyerhettem Finnországban már a tréning képzésekhez is kapcsolják az online meeting eszközöket (MS Lync), majd utána a szlovákok Moodle rendszerét néztem élesben, hogy végül a magunk responsive, html5 és programozási tudást nem igénylő megoldását prezentáljam. Végül a generációkról eset szó, oly módon, hogy lehetett kérdéseket, problémákat bedobálni, és mindenki dönthetett kinek próbál meg ötleteket adni. De ez a rész már olyanannyira elsikkadt, hogy még a vi...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 1

A nap, amely a fórum felvezetése volt, a nap, amelyen rájöttem, hogy Svájcban sincs minden rendben, a nap, amelyen kiderült, hogy a hivatal mindenütt hivatal, és a problémák közösek és hasonlóak. No meg emellett persze sok szép vezetőképző programba is bepillantottam, és az EU-s konpetenciakeretrendszer és a vezetőképző programcsomag is bemutatásra került, itt van, sziasztok, ha akarjátok használjátok.