Ugrás a fő tartalomra

Soha ne rendelj a JatekBolt.hu oldalról! - Egy babaügy margójára

Nem szoktam ilyen jellegű bejegyzéseket írni, de az eset annyira felháborított, hogy mégis megteszem. (Különösen, mert mint látni fogjuk, hivatalos panaszt nincs hol tenni)

Van egy bolt, amely gyerekjátékok forgalmazásából él, országos hírű, számos játékot a televízióban is reklámoz. Csak éppen azt nem értem, hogy miért gyerekjátékokat forgalmaznak. Addig persze nincs semmi gond, amíg a vétellel nincsen probléma, a bajok ott kezdődnek, amikor a vásárolt játékkal gond van, nos, akkor undorító kereskedővé lépnek elő, akik gyönyörűen kihasználják egy gyermek játékhoz kötött érzéseit, szeretetteljes ragaszkodását.

A történet rövid összefoglalója a következő:
A cég (Modell & Hobby Kft), amely a webshopot (ezt a szót jegyezzük meg!) üzemelteti, a tavalyi év folyamán forgalmazott egy interaktív babát, amelynek reklámja még a tévében is látható volt. A kislányom teljesen beleszeretett ebbe a babába, ezt kért a Jézuskától. Nagyon vágyott rá, és szerencsére sikerült is beszerezni, hiszen decemberben már megrendeltük a honlapról, és pár nappal később meg is érkezett, az amúgy elég borsós árú (16490Ft) Baby Amore Pipi Popó baba.


Aztán eljött a karácsony, és a nagy öröm is a csomagolás lebontása után. A gyermek öröme végig megmaradt, mi szülők, már 24-én este láttuk, hogy itt gubanc lehet ebből, ugyanis a baba egyes funkciói már akkor nem működtek. Lányom azonban rettentő nagy szeretettel játszott vele (hozzáteszem a felhasználási leírásnak megfelelően). Külön ruhákat válogatott neki, gondozta, ápolta, szóval pontosan úgy, ahogyan egy anyuka teszi a saját lányával.

A baba interaktivitása (beszéde, sírása, stb) azonban december 26-ra már teljesen megszűnt, ekkor nem volt már más csak egy egyszerű műanyag baba, amelynek ráadásul a mozgó szemhéja is levált.

December 29-én (az ünnepek utáni első munkanapon) felhívtam a céget, hogy akkor most mi a teendő. Mondták, hozzam vissza, de azt nem tudják garantálni, hogy cserélni tudják, mert kifogytak a készletből, és nem is nagyon lesz mostanság rendelve. Megbeszéltük a kislányommal, hogy Pipipopó kórházba megy. Ő adott neki plusz ruhát, és szólt, hogy említsem meg a kórházban, hogy figyeljenek nagyon rá, mert picit folyik a baba orra. Amikor beértem a cég telephelyére kiderült:

  • Beveszik a babát megvizsgálásra.
  • A bevizsgálás időtartama 2 hét.
  • A két hét lejárta után értesítenek.

Itt nagy hibát követtem el, ugyanis jeleztem, hogy a végén olyan megoldás kellene nekünk, hogy a babát visszakapjuk, ugyanis a kislányom mondta, hogy neki akkor is kell Pipipopó, ha nem működik, ha hibás. Ragaszkodott hozzá, mint egy igazi anyuka, aki a beteggé lett gyermekét sem dobja el, hanem akkor is szeretettel öleli át.

Lássuk az eddigieket összefoglalva:

  • A karácsonyi ajándék 2 nap múlva már teljesen nem funkcionált. (de már aznap gondok voltak vele)
  • A frissen kapott ajándékot, amire hónapokat várt a lányom, és hatalmas odaadással, szeretettel fogadott, öt nappal később elvitték, és további két hét várakozásra ítélték.

A két hét alatt a kislányom folyton kérdezte, hogy mi a helyzet a babával, mikor jöhet haza a kórházból. Közben nagyban készült a hazaérkezésre. Külön polcot alakított ki Pipipopó játékainak, ruháinak, amit saját kinőtt ruhatárából állított össze.


Január 12-én (a két hét lejártával) persze nem telefonáltak, nekem kellett felhívnom a céget. A „Jaj, hát már éppen hívni akartam Önt” után kiderült, hogy két lehetőségünk van: levásárlás vagy teljes pénz visszafizetés. Mondtam, hogy jó, de szeretnénk a babát is visszakapni, ahogyan korábban is jeleztem. Jaj, hát ebben az esetben leértékelt áruként tudják majd értelmezni, azaz mondanak majd egy összeget, hogy mennyire értékelik, és a különbözetet visszafizetik. Azonban sajnos az ebben illetékes kolléga a héten nincs bent, de a következő hét hétfőjére tudnak egy ajánlatot tenni.

Január 19-én (újabb egy hét várakoztatás után) ismét nekem kellett telefonálni. A telefonálás végén megtudtam, hogy ugyan az illetékes kolléga aznap már volt, de sajnos mivel akkor jött a hosszabb kimaradás után, nem volt ideje az ügyünkkel foglalkozni. Ekkor még udvarias voltam, bár a lányom karácsonyi ajándéka több mint háromszor annyi időt töltött cégnél, mint a lányom kezében. Megígérték, mindenképpen hívnak másnap, és megmondják a tutit, hogy mi a helyzet. Én ezt követően megígértem kislányomnak, hogy másnap mindenképpen pontot teszek az ügy végére, és kiderítem, mi van Pipipopóval. (Ő pedig lerajzolta magát és Pipipopót és kiragasztotta az ágy fölé.)


Január 20-án 14 óra 05 perckor én hívtam a céget, ahol azzal fogadtak, hogy megvan a döntés, „csak még nem volt érkezésem telefonálni”.

A döntés következő volt: Ha szeretnénk visszakapni a babát, akkor 5000 forintot tudnak visszautalni.

Na, ekkor nagyon mérges és ideges lettem: A cég tehát egy egyszerű (és a szemhéjánál szépséghibás) műanyag babát (hiszen az interaktivitás elvesztésével körülbelül ennyi marad a babából) 11000 forintra értékelt.

Nem akartam ebbe belenyugodni, durva lehúzásnak tartottam és tartom most is ezt a hozzáállást. Egy gyermek ragaszkodásának kihasználását.

A telefonbeszélgetés néhány eleme:

  • A lefolytatott beszélgetés közben többször megkaptam: Maga ragaszkodik a babához. Ők visszafizetnék az egészet, nem értik miért gond, hiszen nekik ez veszteség. (ezt a veszteség szót is jegyezzük meg)
  • Amikor azt firtattam, hogy mégis mi alapján, milyen értékek mentén értékeltek fel egy hibás babát 11000 forintra, akkor nagy nehezen kinyögték: vezetői döntés alapján. (ezt később sokszor hangoztatták, és gondolom, ez a válasz mindenkit kielégítene)
  • Amikor megkérdeztem, hogy hol lehet panaszt tenni, akkor szó szerint idézem: „Nem értem a kérdést” volt a válasz. 
    • Ekkor elmagyaráztam, hogy ha bemegyek egy boltba, és ott engem valami sérelem ér, vagy valamivel nem vagyok megelégedve, akkor kikérhetem a Vásárlók könyvét, amelyben egy hivatalos panasz kerül bejegyzésre. Erre a válasz: „Ez nem egy bolt, ez egy webshop”
    • Mondom, de vásárlóik ugyanúgy vannak és várhatóan nem mindig elégedettek (most magyarázzam el, attól, hogy a bolt címe: jatekbolt.hu és nem Váci utca X. abban nincs semmi különbség) Na, erre szép komótosan lediktáltak nekem egy email címet: info@... 
    • Jeleztem, hogy tovább nem érdekel, ne is diktálja, ugyanis (és ezt a telefonban is jeleztem) a cég honlapja szerint ez egy ügyfélszolgálati cím, és úgy gondolom most éppen azzal beszélek. A válasz: nem, mert azt egy másik kolléga intézi. (Tehát ha oda írok, akkor napokig megint nem történik semmi.)

A telefonbeszélgetés végét azzal zártuk, hogy megkérdezték, akkor én most mivel lennék elégedett. Megmondtam, hogy szerintem 10000 visszafizetés már jogosabb lenne. Mondta az ügyintéző, hogy akkor ezt továbbítja felfelé, de nem garantálja, hogy még ma visszahív, ekkor nagyon tudatosítottam, hogy márpedig én szeretném, ha még aznap visszahívnának.

15 óra 36 perckor tényleg visszahívtak! Azért, hogy megmondják, sajnos nem áll módjukban módosítani az összegen. Miért? „Vezetői döntés alapján”. Ekkor továbbra is a panasztevő felületet kértem, végül eljutottunk odáig, hogy kapcsolnak egy illetékes vezetőt. Ez elsőre nem sikerült, szólt a zene, majd visszakapcsolt az ügyintézőhöz. Jaj, jaj, véletlen volt, már kapcsolnak is. Na, ekkor tényleg felvette valaki más, aki (a céggel folytatott beszélgetéseim során először) be is mutatkozott. De itt sem jutottam tovább:

  • A "szeretném érteni, hogy mi alapján lett 11000 forint egy hibás baba" kérdésemre továbbra is az volt a válasz, hogy vezetői döntés alapján. (Furcsálltam, hiszen azt hittem éppen egy vezetőhöz kapcsoltak.)
  • Megkérdeztem, hogy ő vajon megvenné-e a babát egy boltban 11000 forintért, az volt a válasz, hogy a visszafizetést választaná. (Ne felejtsük, a cég gyermekjátékokkal foglalkozik, és nem gyereklélektannal)
  • Eljutottunk odáig, hogy akkor végül is kapcsol nekem egy még magasabb vezetőt, de sajnos az éppen nem volt bent. 

Ennek a beszélgetésnek a végén visszavonulót fújtam. Udvariasan elbúcsúztam, bár azért megjegyeztem, hogy inkább tegyenek le a gyerekjáték kereskedésről. Mert profin bevédték magukat, nincs felület, és mint mondták, én választottam ezt a megoldást, ők rendesek, visszafizetnék a teljes 16000 forintot, én nem akarom ezt.

15:57-kor újra hívtak. Utolérték a vezetőt. Az indok pedig következő: Ha ragaszkodunk a babához, akkor a gyártó cégnek nem tudják visszaküldeni, és ilyenkor nekik a gyártó nem téríti meg a teljes összeget, míg ha visszaküldik, akkor megkapják a teljeset. (Nos, ennyit a korábban tett, ők még a veszteséget is bevállalják kijelentésről!)

Azaz a cég a legjobb esetben is nullszaldósan akar kijönni. Tehát, egy több százezer megrendeléssel bíró cég a vásárlói elégedettség érdekében nem képes -5000 forint veszteséget az ügyleten elkövetni. Már ha ez igaz. Más területen, tehát nem játék, hanem más, felnőtt terméket forgalmazó cégnél lévő ismerőseink szerint az indok nevetséges.

Persze, megtehettem volna, hogy visszakérem a pénzt, és valahol egy apróhirdetős oldalon (mert a hivatalos játékoldalakon szintén már nem lehet vásárolni) keresek egy alig használtat. És a dolog tovább húzódik, és ki tudja az mikor romlik el, nem beszélve arról, hogy esetleg lebukom, az nem is az a baba. Bonyolult és hazug megoldás ez. Vagy azt is lehet, hogy felkészítem a gyereket az életre, ez van lányom, ez egy eldobható világ, elromlott dobd ki, pá, puszi, pá. Én inkább örülök, hogy vannak érzelmi kötődései, hogy egy nagyon is érző gyermek. Így most lett egy 11000 forintos babája, és ő boldog. NAGYON!

A végére pedig csak ismételni tudom a véleményemet, hogy olyan cég ez, amely csúnyán kihasználja a gyermeki ragaszkodást. És ha valaki megkérdezi, ajánlom e őket, a válasz egyszerű: NEM! NAGYON NEM AJÁNLOM!

UPDATE!
A mai napon (január 21-én) elhoztuk a babát, amely 3 újabb érdekes momentummal bővítette a fentieket:

  • Az átvételre családostul mentünk, és amikor a kislányom elérzékenyülten átvette a babát, az ügyintéző, akivel órákon át telefonáltam megjegyezte: "Jaj, de aranyos" A korábbiak tükrében? Most komolyan?
  • A visszaszolgáltatott babát lehunyt szemmel kaptuk vissza, amely a motorikus dolgok hibájából nem mozdul. Nos, nyitott szemmel adtam le, tehát a baba, immár folyamatosan alszik. Felnőtt szemmel nézve, rosszabb állapotban van, mint ahogyan leadtam. (ezt később orvosoltam.)
  • Kezünkbe vehettük a szervizeléssel kapcsolatos jegzőkönyvet, amelyből tökéletesen kiderül, hogy január 5-én gyári hibásnak minősítették, majd az űrlapon az Időpont, amikor a fogyasztó a terméket átveheti rovatban a következő dátumot tüntették fel: 2015.01.05. Csak erről elfelejtettek értesíteni ugyebár, hiszen a beígért két hét lejártával én telefonáltam 12-én. Szolgáltató szemlélet magas fokon.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese