Ugrás a fő tartalomra

Moodle Question Parser v2.0 - A feleletválasztós illetve igaz-hamis kérdéstípust Moodle alá feldolgozó program legújabb verziója sok újdonsággal

Az elmúlt hetekben azon dolgoztam, hogy sokkal felhasználóbarátabbá tegyem a Moodle tesztkérdéseket Word dokumentumból xml formátumba előállító programon. Az eredeti cél ugye az volt, hogy egy olyan könnyen kezelhető eszközt hozzak létre, amely biztosítja azt, hogy a Wordben létrehozott tesztkérdéseinket (akár új, akár meglévő kérdéssorainkat) megfelelő stílussal ellátva, majd html formátumba elmentve lehetőségünk legyen Moodle rendszerbe importálható formátumba történő átalakításra.
A korábbi program viszonylag jól működött, de kevés információval szolgált az importálást megelőzően a kérdésfelvivők számára, így sokszor egy-egy hiba csak a Moodle rendszerben, azaz éles környezetben derült ki.
Az új verziót már annyira komplexnek találtam, hogy itt a blogban felső menüsoron inkább létrehoztam számára egy külön fület, amely alatt bármikor megtekinthető a felhasználói leírás. Oda kattintva bármikor, bárki elérheti az aktuális verziót.
Most pedig nézzük az új verzió tulajdonságait:

  • A program új felhasználói felületet kapott (már ha a régit annak nevezzük) jQuery UI segítségével. 
  • A html állomány beolvasását követően kérdéstípusok szerinti bontásban tekinthetjük meg az eredményt. Itt láthatjuk, hogy a Moodle rendszerbe milyen tartalom fog beimportálódni.
  • Az ellenőrző képernyőn lehetőségünk van módosítani a kérdések alapértelmezett pontértékén, illetve a válaszok százalékos arányán a feleletválasztós kérdések esetében. 
  • Rosszul beállított válaszszázalékok esetében (a helyes válaszok összege nem éri el vagy átlépi a 100%-ot), a rendszer figyelmeztet, és megjeleléssel segít a javításban.
  • A program nyelvfüggetlenné vált, mivel bármilyen nyelvre lefordítható a nyelvi állományok segítségével.
A program továbbra is a megszokott linken érhető el: 





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 2

Túl a második napon ideje azt is összefoglalni picit. A reggel az elektronikus Észtországgal kezdődött, melyben a magam kocka e fejével azt hiszem nagyon jól tudnám érezni magam, csak ne ennének ennyi halat. Szóval itt lehet szavazni, adót bevallani az erdő közepéről egy okostelefonnal is zsebünkben. Van itt e-Egészségügy, e-Ticket a buszra, és az egész adathalmazuk tárolása érdekében felhasználják a felhőt, azaz szerte a világon vannak adatparkjaik, adatnagykövetségeik. Ezt követte a szekciós ülések, melyben én éppen betekintést nyerhettem Finnországban már a tréning képzésekhez is kapcsolják az online meeting eszközöket (MS Lync), majd utána a szlovákok Moodle rendszerét néztem élesben, hogy végül a magunk responsive, html5 és programozási tudást nem igénylő megoldását prezentáljam. Végül a generációkról eset szó, oly módon, hogy lehetett kérdéseket, problémákat bedobálni, és mindenki dönthetett kinek próbál meg ötleteket adni. De ez a rész már olyanannyira elsikkadt, hogy még a vi...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 1

A nap, amely a fórum felvezetése volt, a nap, amelyen rájöttem, hogy Svájcban sincs minden rendben, a nap, amelyen kiderült, hogy a hivatal mindenütt hivatal, és a problémák közösek és hasonlóak. No meg emellett persze sok szép vezetőképző programba is bepillantottam, és az EU-s konpetenciakeretrendszer és a vezetőképző programcsomag is bemutatásra került, itt van, sziasztok, ha akarjátok használjátok.