Ugrás a fő tartalomra

Rekreáció BA, Oktatástechnológia - 5. óra

A félév során a rekiseknek volt egy nagy feladatuk, mégpedig a honlapépítés. Itt volt tehát az ideje az 5. foglalkozás alkalmával, hogy megismerkedjenek egy online honlapszerkesztő alkalmazással. Mivel jómagam mindig is preferáltam a Google eszközeit (ez meglátszódott a teljes kurzus folyamán), ezért a hallgatók a Google Sites rendszerébe nyertek bepillantást. Az óra keretei alatt létre kellett hozniuk egy website-ot, amelyet ha ügyesen csűrtek csavartak, akkor már a féléves feladatukat készíthették elő.
Az óra folyamán megismerkedtek az egyszerű werboldal szerkesztésének, illetve bemutatásra került a további három előre kész oldaltípus is. Az egyes médiaelemek beillesztésére nem itt, hanem mindig azon az órán került sor, ahol azok készítését gyakoroltuk. A hallgatók ezen az órán megismerkedtek a honlap tartalmi hierarchiájának módosításával, illetve a honlap megjelenésének befolyásolásának módjaival.
A heti feladatuk nem volt más, mint leadni azt a website-ot, amelyet majd a féléves munka alapjául szánnak. Példája ez annak, hogyan igyekeztem elérni azt, hogy biztosan készen legyen a féléves feladat, és ne az utolsó (ahogyan jó felsőoktatásbelihez illik) három napban álljanak neki a munkálatoknak.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 2

Túl a második napon ideje azt is összefoglalni picit. A reggel az elektronikus Észtországgal kezdődött, melyben a magam kocka e fejével azt hiszem nagyon jól tudnám érezni magam, csak ne ennének ennyi halat. Szóval itt lehet szavazni, adót bevallani az erdő közepéről egy okostelefonnal is zsebünkben. Van itt e-Egészségügy, e-Ticket a buszra, és az egész adathalmazuk tárolása érdekében felhasználják a felhőt, azaz szerte a világon vannak adatparkjaik, adatnagykövetségeik. Ezt követte a szekciós ülések, melyben én éppen betekintést nyerhettem Finnországban már a tréning képzésekhez is kapcsolják az online meeting eszközöket (MS Lync), majd utána a szlovákok Moodle rendszerét néztem élesben, hogy végül a magunk responsive, html5 és programozási tudást nem igénylő megoldását prezentáljam. Végül a generációkról eset szó, oly módon, hogy lehetett kérdéseket, problémákat bedobálni, és mindenki dönthetett kinek próbál meg ötleteket adni. De ez a rész már olyanannyira elsikkadt, hogy még a vi...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 1

A nap, amely a fórum felvezetése volt, a nap, amelyen rájöttem, hogy Svájcban sincs minden rendben, a nap, amelyen kiderült, hogy a hivatal mindenütt hivatal, és a problémák közösek és hasonlóak. No meg emellett persze sok szép vezetőképző programba is bepillantottam, és az EU-s konpetenciakeretrendszer és a vezetőképző programcsomag is bemutatásra került, itt van, sziasztok, ha akarjátok használjátok.