Ugrás a fő tartalomra

A kis szeles

Olyan kis fehér. Olyan kis könnyű. Olyan kis helyes.
Csak kézbe veszem, és szívesen dolgozom vele. Ezt a bejegyzést is éppen róla írom. Mert jól lehet vele dolgozni. Már ha netezni, szöveget szerkeszteni, esetlegesen xml állományokat (mostanában egyet-kettőt létrehoztam) vagy programkódokat kell irogatnom.

Csak pár napja használom, de az eddigi rövid kapcsolatunk már nagyon sok kellemes percet adott. Lássuk miért is:
  • Mert pici mégis kézreálló.
  • Mert a billentyűzete olyan kialakítású, hogy a szükséges gombok kellően nagyon, nem kell nagy átszokás az asztali gépelésről erre.
  • Mert olyan kellemes érzés, ahogyan lenyomom a billenytűket, és kellemes halk kattanó hangot hallattat és közben még meg sem hajlik az egészet tartó szerkezet.
  • Mert amilyen pici, olyan masszív. Nem kell félnem, ha kézbe veszem.
  • Mert kijelzője szélesvásznú.
  • Mert tűéles képet ad magáról.
  • Mert adtak hozzá XP-t.
  • Mert mérhetetlenül egyszerű volt a gép üzembe állítása, az operációs rendszer telepítése.
  • Mert az 1,6-os atomproci mellé 2 GB memória társul és 160 GB háttértár áll a rendelkezésemre.
  • Mert a 3 USB mellé VGA kimenet és kártyaolvasó is belefért.
  • Mert a beépített webkamera szép képet ad.
  • Mert wireless és bluetooth támogatás is van.
Persze azért van, amit még szokni kell, és ez pedig a tapipad... Aki használt már IBM féle joystickot a billentyűk között, az biztos, hogy velem együtt nem érti, a többi cég miért nem alkalmazza. Mindenesetre szokni kell az érintős irányjtást, főleg, hogy néha túl érzékeny a dolog, és akkor is reagál, amikor nem akarom. Szintén IBM-nél kényeztettek el (hiába annó a céges notebook nem volt egy rossz darab) a rengeteg gépkezelő alkalmazással, amivel nagyon jól személyre szabhattam a kezelhetőséget, nos, ez itt hiányzik (bár tegyük hozzá, elég jók az alapbeállítások).

Mit is mondhatnék, a gép minden egyes bitje és lapkája megérte a pénzét. Ezért az összegért egy igen masszív, jól kezelhető beülök a tévé elé és megírok egy posztot gép tökéletesen megéri. Rövidtávú ismeretségünk alapján bátran merev ajánlani mindenkinek.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese