Vannak dolgok, amelyekről az ember lemarad. Megtörténik a dolog, aztán csak pislogunk, mint maci a málnásban, amikor szeretkező párt talál ott. Még április elején olvastam, hogy a mtv új sorozatot indít, amely bemutatja népünk történelmét, történetét. Mire legyen kíváncsi az emberfia, ha nem erre? A vasárnapi adást sajnos lecsúsztam. A múltban ilyenkor sötét folt lenne a kíváncsiságomon, a jelen szerencsére azonban más. Hiába, no, a Magyar Televíziónál tudják, hogy a film érték. A honlapjukon keresztül elérhető videótár ugyan sajnos igen nehézkesen kezelhető, de minden műsoruk visszanézhető rajta. Nincs ez másképpen a Magyarország története című félórás ismeretterjesztéssel sem.
A műsor amúgy nagyon is érdemes a figyelemre, már ha a többi is legalább ilyen színvonalas lesz. Ugyanis úgy terjeszti a tudást, hogy nem válik fárasztóvá (na, jó, a felvezető 5 perces monológot reméljük soha többé nem kell meghallgatni, az már kissé túllő a célon), mégis rengeteg olyan dologról beszámol, amely segít megérteni népünk történetét. Kiemelném az mtv animátorait is, hiszen megint sikerült nagyon egyszerű, de ötletes rajzolt betéteket gyártaniuk. Egyszerűen csak ajánlani tudom mindenkinek a sorozat megnézetelét. Szavaim bizonyítékként pedig álljon itt maga a műsor:
A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese...
A nap, amely a fórum felvezetése volt, a nap, amelyen rájöttem, hogy Svájcban sincs minden rendben, a nap, amelyen kiderült, hogy a hivatal mindenütt hivatal, és a problémák közösek és hasonlóak. No meg emellett persze sok szép vezetőképző programba is bepillantottam, és az EU-s konpetenciakeretrendszer és a vezetőképző programcsomag is bemutatásra került, itt van, sziasztok, ha akarjátok használjátok.
Túl a második napon ideje azt is összefoglalni picit. A reggel az elektronikus Észtországgal kezdődött, melyben a magam kocka e fejével azt hiszem nagyon jól tudnám érezni magam, csak ne ennének ennyi halat. Szóval itt lehet szavazni, adót bevallani az erdő közepéről egy okostelefonnal is zsebünkben. Van itt e-Egészségügy, e-Ticket a buszra, és az egész adathalmazuk tárolása érdekében felhasználják a felhőt, azaz szerte a világon vannak adatparkjaik, adatnagykövetségeik. Ezt követte a szekciós ülések, melyben én éppen betekintést nyerhettem Finnországban már a tréning képzésekhez is kapcsolják az online meeting eszközöket (MS Lync), majd utána a szlovákok Moodle rendszerét néztem élesben, hogy végül a magunk responsive, html5 és programozási tudást nem igénylő megoldását prezentáljam. Végül a generációkról eset szó, oly módon, hogy lehetett kérdéseket, problémákat bedobálni, és mindenki dönthetett kinek próbál meg ötleteket adni. De ez a rész már olyanannyira elsikkadt, hogy még a vi...
Megjegyzések