Ugrás a fő tartalomra

Arany, nem arany?

Itt tespedek a fotelban, és nézem a televíziónak nevezett készüléket. Persze olimpia a téma. Na, de hogyan? Csalódás! Csalódás! Csalódás! Mást se szajkóznak. Érted, magyar! Csalódj, mert te otthon ülsz a fotelban, és csalódnod kell, sőt negatívan kell nézned hazánk sportolóira. Hiszen, mit képzelnek ezek, hogy csak ötödikek egy olimpián, hogy a világ legjobbjai közül csak ötödikek? Ez sportteljesítmény? Szerintem haza se jöjjenek. Vagy csak fű alatt. Persze a pénz, meg a kormány a hibás. De miért is? Ja, hogy nincs arany! Az nincs, de van ezüst, bronz, meg negyedik, ötödik, hatodik, stb. helyezés. De nem, nekünk az arany kell, különben csalódunk! Itt egy kis ország, emberállomány alig, de mi csalódunk a fotelben, mert hazánk sportolói nem hoznak aranyat. És persze a sajtó ezt mélyíti bennünk. Miért nem azt halljuk, hogy mekkora eredmény másodiknak lenni, vagy akár ötödiknek? Nem, inkább azt halljuk, hogy ez szörnyű, de bénák, hát miért nem hoztak aranyat? Tanuljunk már meg örülni minden eredménynek! Főleg innen a fotelból! Főleg, hogy még az iskolakört is utáltuk a suliban! Főleg, hogy ezek a sportolók tényleg a világ legjobb sportolói! Mert aki ötödik egy olimpián, az ott van a legjobbak között! Gratulálok hát nekik, és én büszke vagyok rájuk!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 2

Túl a második napon ideje azt is összefoglalni picit. A reggel az elektronikus Észtországgal kezdődött, melyben a magam kocka e fejével azt hiszem nagyon jól tudnám érezni magam, csak ne ennének ennyi halat. Szóval itt lehet szavazni, adót bevallani az erdő közepéről egy okostelefonnal is zsebünkben. Van itt e-Egészségügy, e-Ticket a buszra, és az egész adathalmazuk tárolása érdekében felhasználják a felhőt, azaz szerte a világon vannak adatparkjaik, adatnagykövetségeik. Ezt követte a szekciós ülések, melyben én éppen betekintést nyerhettem Finnországban már a tréning képzésekhez is kapcsolják az online meeting eszközöket (MS Lync), majd utána a szlovákok Moodle rendszerét néztem élesben, hogy végül a magunk responsive, html5 és programozási tudást nem igénylő megoldását prezentáljam. Végül a generációkról eset szó, oly módon, hogy lehetett kérdéseket, problémákat bedobálni, és mindenki dönthetett kinek próbál meg ötleteket adni. De ez a rész már olyanannyira elsikkadt, hogy még a vi...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 1

A nap, amely a fórum felvezetése volt, a nap, amelyen rájöttem, hogy Svájcban sincs minden rendben, a nap, amelyen kiderült, hogy a hivatal mindenütt hivatal, és a problémák közösek és hasonlóak. No meg emellett persze sok szép vezetőképző programba is bepillantottam, és az EU-s konpetenciakeretrendszer és a vezetőképző programcsomag is bemutatásra került, itt van, sziasztok, ha akarjátok használjátok.