Ugrás a fő tartalomra

Moodle Question Parser v2.2 - Két új kérdéstípussal bővült a feldolgozó program

A tavalyi év végén publikálásra került a Moodle Question Parser legújabb verziója. Az aktuális 2.2-es verzió legfőbb újdonsága, hogy immár két új kérdéstípus is feldolgozható a segítségével:

  • Zárt kérdések (Embedded Answers (Cloze) question)
  • Kiegészítendő kérdések (Short-Answer question)


Az előbbi sokszor még a Moodle felületén keresztül is nehezen felvihető elemek voltak, hiszen egy speciális mintát kellett megadnunk kapcsos zárójelek között. Jelen esetben elegendő a Word dokumentumon belül megjelöljünk a feldolgozandó bekezdést, majd azon belül karakterstílussal ellátni azokat a szavakat, amelyek helyén szövegmezőt szeretnénk a Moodleben látni, hogy a tanuló adja ott meg a választ. (Sajnos egyelőre több helyes megoldás felvitelére, illetve rossz válaszok megadására, és így lenyíló listás megjelenésre nincs lehetőség)


A másik megoldás kiegészítendő kérdések, ahol az egyes kérdésekre több lehetséges válasz is adható egy adott szövegmezőbe írva. 

A másik újítás, hogy implementálásra került a HTML5 által biztosított File API, aminek segítségével immár a legújabb böngészőkben lehetőség van megnyitni a lokális fájlokat, legyenek azok bárhol. Immár tehát Chrome böngészőben is használható a program!

Szintén a File API segítségével megoldhatóvá vált, hogy az xml állományt közvetlenül lementsük, nincs tehát a továbbiakban szükség texteditorba történő kódmásolásra. 

Végül pedig, a forráskód átköltözésre került a GitHub-ra, így innentől innen lehet majd letölteni: https://github.com/jnc826/Moodle-Question-Parser

(Ennek megfelelően frissült a blog oldalon a program leírása is!)


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 2

Túl a második napon ideje azt is összefoglalni picit. A reggel az elektronikus Észtországgal kezdődött, melyben a magam kocka e fejével azt hiszem nagyon jól tudnám érezni magam, csak ne ennének ennyi halat. Szóval itt lehet szavazni, adót bevallani az erdő közepéről egy okostelefonnal is zsebünkben. Van itt e-Egészségügy, e-Ticket a buszra, és az egész adathalmazuk tárolása érdekében felhasználják a felhőt, azaz szerte a világon vannak adatparkjaik, adatnagykövetségeik. Ezt követte a szekciós ülések, melyben én éppen betekintést nyerhettem Finnországban már a tréning képzésekhez is kapcsolják az online meeting eszközöket (MS Lync), majd utána a szlovákok Moodle rendszerét néztem élesben, hogy végül a magunk responsive, html5 és programozási tudást nem igénylő megoldását prezentáljam. Végül a generációkról eset szó, oly módon, hogy lehetett kérdéseket, problémákat bedobálni, és mindenki dönthetett kinek próbál meg ötleteket adni. De ez a rész már olyanannyira elsikkadt, hogy még a vi...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 1

A nap, amely a fórum felvezetése volt, a nap, amelyen rájöttem, hogy Svájcban sincs minden rendben, a nap, amelyen kiderült, hogy a hivatal mindenütt hivatal, és a problémák közösek és hasonlóak. No meg emellett persze sok szép vezetőképző programba is bepillantottam, és az EU-s konpetenciakeretrendszer és a vezetőképző programcsomag is bemutatásra került, itt van, sziasztok, ha akarjátok használjátok.