Ugrás a fő tartalomra

Moodle Question Parser v2.2 - Két új kérdéstípussal bővült a feldolgozó program

A tavalyi év végén publikálásra került a Moodle Question Parser legújabb verziója. Az aktuális 2.2-es verzió legfőbb újdonsága, hogy immár két új kérdéstípus is feldolgozható a segítségével:

  • Zárt kérdések (Embedded Answers (Cloze) question)
  • Kiegészítendő kérdések (Short-Answer question)


Az előbbi sokszor még a Moodle felületén keresztül is nehezen felvihető elemek voltak, hiszen egy speciális mintát kellett megadnunk kapcsos zárójelek között. Jelen esetben elegendő a Word dokumentumon belül megjelöljünk a feldolgozandó bekezdést, majd azon belül karakterstílussal ellátni azokat a szavakat, amelyek helyén szövegmezőt szeretnénk a Moodleben látni, hogy a tanuló adja ott meg a választ. (Sajnos egyelőre több helyes megoldás felvitelére, illetve rossz válaszok megadására, és így lenyíló listás megjelenésre nincs lehetőség)


A másik megoldás kiegészítendő kérdések, ahol az egyes kérdésekre több lehetséges válasz is adható egy adott szövegmezőbe írva. 

A másik újítás, hogy implementálásra került a HTML5 által biztosított File API, aminek segítségével immár a legújabb böngészőkben lehetőség van megnyitni a lokális fájlokat, legyenek azok bárhol. Immár tehát Chrome böngészőben is használható a program!

Szintén a File API segítségével megoldhatóvá vált, hogy az xml állományt közvetlenül lementsük, nincs tehát a továbbiakban szükség texteditorba történő kódmásolásra. 

Végül pedig, a forráskód átköltözésre került a GitHub-ra, így innentől innen lehet majd letölteni: https://github.com/jnc826/Moodle-Question-Parser

(Ennek megfelelően frissült a blog oldalon a program leírása is!)


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese