Az elmúlt időszak jelentős hajtása miatt igen kevés idő jutott arra, hogy a második rekreációs óráról beszámolja, de most igyekszem pótolni. Az óra tematikája alapján a digitális generációval és információs társadalmunkkal kellett volna foglalkozni, de vállalom ez nem annyira jött össze.
Ennek több oka volt. Egyrészt az óra elején elég sok idő elment az adminisztrációval. A féléves munkához írott szerződést majdnem mindenki aláírta, és visszahozta. Ugyanakkor ekkor került sor az Oktatás-Informatika Szakcsoport blogjába történő regisztrációra, hiszen a hónap végéig a hallgatóknak el kellett követniük az első bejegyzéseket.
Ennek ellenére maga az e-learning kurzusbanaz alábbi feladatok vártak ezen a héten a rekreáció szakosokra.
Ugyanakkor az óra második felébe megpróbáltunk fogalomtérképet építeni. Fogalomvadászatba fogtunk, és számos a rekreáció illetve az IT világban működő fogalmat gyűjtöttünk, majd megkerestük a köztük lévő kapcsolatot. Sajnos a terem flipchart táblája nem a legalkalmasabb méretekkel szolgált ehhez, de azért lett végeredménye a dolognak, melyet később lefotóztam, és a Moodle kurzuson belül minden hallgató által elérhetővé tettem. A cél az volt, hogy együtt fedezzük fel, bizony ez a két világ nagyon is összekapcsolható. A legérdekesebb számomra az volt, amikor az egyik hallgató egyszer csak megszólalt, hiszen ez egy hálózat!
A hallgatók következő hétre történp felada az volt, hogy kaptak egy fogalomlistát, amelyből minden hallgatónak három egyedit magának kellett meghatározni. Az így létrejövő fogalomtárak esetében maguk hozták létre azt a háttér tudásbázist, amelyhez bármikor visszanyúlhatnak a képzés során.
Ennek több oka volt. Egyrészt az óra elején elég sok idő elment az adminisztrációval. A féléves munkához írott szerződést majdnem mindenki aláírta, és visszahozta. Ugyanakkor ekkor került sor az Oktatás-Informatika Szakcsoport blogjába történő regisztrációra, hiszen a hónap végéig a hallgatóknak el kellett követniük az első bejegyzéseket.
Ennek ellenére maga az e-learning kurzusbanaz alábbi feladatok vártak ezen a héten a rekreáció szakosokra.
Ugyanakkor az óra második felébe megpróbáltunk fogalomtérképet építeni. Fogalomvadászatba fogtunk, és számos a rekreáció illetve az IT világban működő fogalmat gyűjtöttünk, majd megkerestük a köztük lévő kapcsolatot. Sajnos a terem flipchart táblája nem a legalkalmasabb méretekkel szolgált ehhez, de azért lett végeredménye a dolognak, melyet később lefotóztam, és a Moodle kurzuson belül minden hallgató által elérhetővé tettem. A cél az volt, hogy együtt fedezzük fel, bizony ez a két világ nagyon is összekapcsolható. A legérdekesebb számomra az volt, amikor az egyik hallgató egyszer csak megszólalt, hiszen ez egy hálózat!
A hallgatók következő hétre történp felada az volt, hogy kaptak egy fogalomlistát, amelyből minden hallgatónak három egyedit magának kellett meghatározni. Az így létrejövő fogalomtárak esetében maguk hozták létre azt a háttér tudásbázist, amelyhez bármikor visszanyúlhatnak a képzés során.
Megjegyzések