Ugrás a fő tartalomra

Rekreáció BA, Oktatástechnológia - 2 .óra

Az elmúlt időszak jelentős hajtása miatt igen kevés idő jutott arra, hogy a második rekreációs óráról beszámolja, de most igyekszem pótolni. Az óra tematikája alapján a digitális generációval és információs társadalmunkkal kellett volna foglalkozni, de vállalom ez nem annyira jött össze.
 Ennek több oka volt. Egyrészt az óra elején elég sok idő elment az adminisztrációval. A féléves munkához írott szerződést majdnem mindenki aláírta, és visszahozta. Ugyanakkor ekkor került sor az Oktatás-Informatika Szakcsoport blogjába történő regisztrációra, hiszen a hónap végéig a hallgatóknak el kellett követniük az első bejegyzéseket.
Ennek ellenére maga az e-learning kurzusbanaz alábbi feladatok vártak ezen a héten a rekreáció szakosokra.

Ugyanakkor az óra második felébe megpróbáltunk fogalomtérképet építeni. Fogalomvadászatba fogtunk, és számos a rekreáció illetve az IT világban működő fogalmat gyűjtöttünk, majd megkerestük a köztük lévő kapcsolatot. Sajnos a terem flipchart táblája nem a legalkalmasabb méretekkel szolgált ehhez, de azért lett végeredménye a dolognak, melyet később lefotóztam, és a Moodle kurzuson belül minden hallgató által elérhetővé tettem. A cél az volt, hogy együtt fedezzük fel, bizony ez a két világ nagyon is összekapcsolható. A legérdekesebb számomra az volt, amikor az egyik hallgató egyszer csak megszólalt, hiszen ez egy hálózat!
A hallgatók következő hétre történp felada az volt, hogy kaptak egy fogalomlistát, amelyből minden hallgatónak három egyedit magának kellett meghatározni. Az így létrejövő fogalomtárak esetében maguk hozták létre azt a háttér tudásbázist, amelyhez bármikor visszanyúlhatnak a képzés során.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 2

Túl a második napon ideje azt is összefoglalni picit. A reggel az elektronikus Észtországgal kezdődött, melyben a magam kocka e fejével azt hiszem nagyon jól tudnám érezni magam, csak ne ennének ennyi halat. Szóval itt lehet szavazni, adót bevallani az erdő közepéről egy okostelefonnal is zsebünkben. Van itt e-Egészségügy, e-Ticket a buszra, és az egész adathalmazuk tárolása érdekében felhasználják a felhőt, azaz szerte a világon vannak adatparkjaik, adatnagykövetségeik. Ezt követte a szekciós ülések, melyben én éppen betekintést nyerhettem Finnországban már a tréning képzésekhez is kapcsolják az online meeting eszközöket (MS Lync), majd utána a szlovákok Moodle rendszerét néztem élesben, hogy végül a magunk responsive, html5 és programozási tudást nem igénylő megoldását prezentáljam. Végül a generációkról eset szó, oly módon, hogy lehetett kérdéseket, problémákat bedobálni, és mindenki dönthetett kinek próbál meg ötleteket adni. De ez a rész már olyanannyira elsikkadt, hogy még a vi...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 1

A nap, amely a fórum felvezetése volt, a nap, amelyen rájöttem, hogy Svájcban sincs minden rendben, a nap, amelyen kiderült, hogy a hivatal mindenütt hivatal, és a problémák közösek és hasonlóak. No meg emellett persze sok szép vezetőképző programba is bepillantottam, és az EU-s konpetenciakeretrendszer és a vezetőképző programcsomag is bemutatásra került, itt van, sziasztok, ha akarjátok használjátok.