Ugrás a fő tartalomra

A htk01 (konnektivista) képzés nevelő hatása

A képzés során bár észrevétlenül ugyan, de észre kell vennünk magunkon annak nevelő hatásait.

A csoportos jelenlét és közösségi tényezők alapján, a közös munkavégzés okán az alábbi tényezők jelennek meg:
  • Ellenőrzés (a tömegek felügyelik a leírtakat, alakítják a tartalmat)
  • Segítségadás (a közösségi szemlélet növeli a bizalmi tényezőket és mélyíti a tudást)
  • Ösztönzés (a mentorok és a tanulók egymást is ösztönzik)
A fenti hármas óriási befolyással bír a szokásainkra, így ezeknek szokásformáló ereje van.

Gondoljunk csak bele nem változtak meg információszerzési szokásaink? A kurzus nem befolyásolta a kapcsolatkialakítási szokásainkat? Netalántán tanulási szokásainkat?

Ugyanakkor a kurzus során, a személyes blogokon, az élő közvetítéseken, a csatolt irodalmakon illetve a reflexiókkal ellátott témafelvetéseken keresztül szembesülhettünk azzal, ahogyan megpróbálják a résztvevők egymást meggyőzni. És ebben tevékenyen magunk is részt vállalunk, saját bejegyzéseket hozunk létre, gondolatokat közlünk, igyekszünk befolyásolni (még ha a jó értelemben is) a másikat, a közösséget. Hatalmas meggyőzésformálás történik.

Magatartásunk is változik, fejlődik empatikus készségünk, nyitottabbak leszünk, jobban megbízunk másokban.

A lista persze nem véges. Előre hát, lehet folytatni :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 2

Túl a második napon ideje azt is összefoglalni picit. A reggel az elektronikus Észtországgal kezdődött, melyben a magam kocka e fejével azt hiszem nagyon jól tudnám érezni magam, csak ne ennének ennyi halat. Szóval itt lehet szavazni, adót bevallani az erdő közepéről egy okostelefonnal is zsebünkben. Van itt e-Egészségügy, e-Ticket a buszra, és az egész adathalmazuk tárolása érdekében felhasználják a felhőt, azaz szerte a világon vannak adatparkjaik, adatnagykövetségeik. Ezt követte a szekciós ülések, melyben én éppen betekintést nyerhettem Finnországban már a tréning képzésekhez is kapcsolják az online meeting eszközöket (MS Lync), majd utána a szlovákok Moodle rendszerét néztem élesben, hogy végül a magunk responsive, html5 és programozási tudást nem igénylő megoldását prezentáljam. Végül a generációkról eset szó, oly módon, hogy lehetett kérdéseket, problémákat bedobálni, és mindenki dönthetett kinek próbál meg ötleteket adni. De ez a rész már olyanannyira elsikkadt, hogy még a vi...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 3

Igen, immár itthonról, de egy rövid összefoglaló film az utolsó napról. Mit is mondhatnék... Picit már mindenki indult volna haza, de azért megnéztük az EU előadást a kompetencia rendszerről, ami jó lenne az adósoknak is ha már a vám oldalt van. Hát, kb a megoldás, írjuk át a vámot sok helyen adóra :)

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 1

A nap, amely a fórum felvezetése volt, a nap, amelyen rájöttem, hogy Svájcban sincs minden rendben, a nap, amelyen kiderült, hogy a hivatal mindenütt hivatal, és a problémák közösek és hasonlóak. No meg emellett persze sok szép vezetőképző programba is bepillantottam, és az EU-s konpetenciakeretrendszer és a vezetőképző programcsomag is bemutatásra került, itt van, sziasztok, ha akarjátok használjátok.