Ugrás a fő tartalomra

Két hónap semmi...

Ejha, jó régen nem került újabb bejegyzés erre a blogra. Hát, igen. Volt pár teendő, dolog, amely nem igazán segítette elő a publikálást. Csak röviden és pár tőmondatban: Munkahelyváltás történt. Jelenlegi helyzetben mindenképpen jó döntés volt. Úgy érzem a régi hely légköre számomra már fojtogató volt. Nehéz bármit is csinálni úgy, ha nem akarják, hogy csináljam. Ha a csapatként kellene fellépni, de mindenki önös érdekeit hajtja, és mindezt ha nem hoztok be elég pénzt, akkor elköszönünk egymástól főnöki motivációval. Nos, ilyenkor kell meglépni (vagy lelépni) amit meg kell lépni, és immár az új helyen 1 hónapja fejlesztem az e-learninget, és jelenleg merülök egyre mélyebbre a Moodle lelki állapotába, de legalábbis php sorai közé :) Persze ez még mind semmi, hiszen miért is ne most vásárolnék lakást párommal? És ha már a lakás megvan, akkor miért ne újítsa fel, szépítse az emberfia? Persze munka után, meg hétvégeken este tízig, mert úgy szép az élet. De most már ez is megvan, a lakás csodás, a párom csodás, így a kettő együtt pedig a legcsodálatosabb :)

Megjegyzések

Névtelen üzenete…
két hónap nem semmi, inkább.... ne szerénykedjünk itten...

z

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 1

A nap, amely a fórum felvezetése volt, a nap, amelyen rájöttem, hogy Svájcban sincs minden rendben, a nap, amelyen kiderült, hogy a hivatal mindenütt hivatal, és a problémák közösek és hasonlóak. No meg emellett persze sok szép vezetőképző programba is bepillantottam, és az EU-s konpetenciakeretrendszer és a vezetőképző programcsomag is bemutatásra került, itt van, sziasztok, ha akarjátok használjátok.

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 2

Túl a második napon ideje azt is összefoglalni picit. A reggel az elektronikus Észtországgal kezdődött, melyben a magam kocka e fejével azt hiszem nagyon jól tudnám érezni magam, csak ne ennének ennyi halat. Szóval itt lehet szavazni, adót bevallani az erdő közepéről egy okostelefonnal is zsebünkben. Van itt e-Egészségügy, e-Ticket a buszra, és az egész adathalmazuk tárolása érdekében felhasználják a felhőt, azaz szerte a világon vannak adatparkjaik, adatnagykövetségeik. Ezt követte a szekciós ülések, melyben én éppen betekintést nyerhettem Finnországban már a tréning képzésekhez is kapcsolják az online meeting eszközöket (MS Lync), majd utána a szlovákok Moodle rendszerét néztem élesben, hogy végül a magunk responsive, html5 és programozási tudást nem igénylő megoldását prezentáljam. Végül a generációkról eset szó, oly módon, hogy lehetett kérdéseket, problémákat bedobálni, és mindenki dönthetett kinek próbál meg ötleteket adni. De ez a rész már olyanannyira elsikkadt, hogy még a vi...