Ugrás a fő tartalomra

Wii életérzés

Annyiszor, de annyiszor olvastam már a Nintendo Wii konzolról, hogy a vágy nagyon erős volt bennem, ezt egyszer ki kell próbálnom. Már az olvasottak alapján is úgy gondoltam, ha háromszor annyit keresnék, mint amennyit keresek, és konzolra szeretném elkölteni a felesleges pénztartalékomat, akkor egy Wii gépet biztosan beszereznék. Nos, most, hogy sikerült körülbelül egy fél órára kipróbálnom, ez a gondolat még inkább megerősödött bennem.

A Wii ugyanis nem egy szimpla játékközvetítő masina, amely egy virtuális képet kivetítve a fotelbe ültet minket, és újperceinket készteti mozgásra. Itt bizony magunknak is mozogni kell! Igen-igen, a zseniális játékvezérlőről beszélek, amelynek segítségével valóban teniszezhetünk, golfozhatunk és még ki tudja mi mindent művelhetünk; nekem ezt a kettőt sikerült kipróbálnom. Itt bizony lendítenem kellett a karomat, hogy a teniszben visszaüssem a labdát, és még az sem volt mindegy, hogy hogyan. Ha alulról felfelé suhintottam az irányítóval, akkor a játékos alányúlt a labdának, és felfelé ütötte, míg ha ellentétesen kaszáltam a levegőt, lecsapta az ellenfél térfelére. Természetesen karom mozgásának sebessége sem volt mindegy, hiszen ezzel befolyásoltam, mekkorát üt játékosom a labdába. És ez még csak a tenisz volt...

Oké, rendben, a grafikai élmény a közelébe sem ért a másik két konkurens által nyújtott kényeztetésnek, de valljuk be: miközben éppen egy trükkös fonákkal vagyunk elfoglalva, nem igazán a pixelek részletgazdagságát fogjuk vizsgálni.

Tudom, tudom, a fentiekről már mindenki olvasott, akit a téma érdekel, mégis le kellett írnom, mert megérdemli. Az élmény persze úgy volt a legjobb, hogy ha nem egyedül játszottam. Az egyik kollégámmal vívtunk hatalmas teniszmeccseket, és a közösségi játékélmény kilométerekkel jobb volt, mintha ültünk volna egy fotelben és az ölünkben lévő kontroller gombjait nyomogattuk volna. Határozottan kijelenthető tehát, hogy a gép nagyszerű partikonzol (egy XBOX-ot, vagy Playstationt nem is éri meg elővenni ilyenkor). Több mint valószínű, hogy még azok is szívesen kipróbálnák, akik egyébként nem rajonganak a digitális játékokért. Hiába, itt nem a látvány a lényeg, hanem az élmény, a játékélmény. A Nintendonak sikerült az, ami sokaknak korábban nem (pedig már voltak próbálkozások), a mozgás érzékelése, úgy, hogy az teljesen szinkronban legyen a játékban történtekkel.

Mi tehát a Wii életérzés? Mozgás, szabadság, közösségi élmény és rengeteg mosoly, kacaj, vidámság.

Megjegyzések

Névtelen üzenete…
a boksz akkor is szar! nem lehet horgokat bevinni....

z.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese