Ugrás a fő tartalomra

Akasztás

Tegnap nagyon hangos volt a tv. Üvöltött belőle, hogy minden tanár azonnal feküdjön a vonat elé. Hiszen megvádoltak egy ártatlan diákot, mondván felgyújtani készült az iskola egyik padját, és mondták neki: az ilyent ki kellene csapni, jól meg kellene verni, erre a fiú odafeküdt. Mármint a vonat elé. Hiszen, ahogy írja, ő nem lesz az iskola szégyene. Szóval pusztuljanak a tanárok. Most már nem csak ütik-verik a gyermekeket, hanem egyenesen a halálba hajszolják őket.

De álljunk csak meg egy szóra! Amellett, hogy a tanárok rossz pedagógia módszert választottak a probléma megoldására még nem jelenti azt, hogy ők a felelősek a dologért.

Egyrészt ne hívjuk a gyermeket ártatlannak! Ugyan, mint a híradás(ok) beszámoltak róla, nem a padot gyújtotta meg, hanem egy papírlapot, de úgy gondolom, azért mert nem a Szépművészetibe török be, hanem Kovács István kisnyugdíjashoz, még nem leszek kevésbé bűnös, vagy jobban ártatlanabb.

Másrészt ezzel a sráccal valami nem stimmelt. Nagyon komoly önértékelési problémái voltak, lehettek. Hiszen mindannyinkat hányszor, de hányszor ér támadás (hol joggal, hol jogtalanul). Mégsem fekszünk a vonat elé, nem ugrunk ki a tizedikről, nem vágjuk fel az ereinket. Nem is olyan régen értekeztem az értékelésről, és lám pont itt a kegyetlen példa, a durva valóság. Értékeltek, és ez olyan folyamatot indított be, amilyent nem kellett volna, ha a fiatalember tisztában van önmagával, önön értékeivel.

De ez nem a tanárok hibája. Vagy leginkább nem az ő hibájuk. Jelen esetünk egy gimnáziumban történt, ahol a tanárok már nagyon sok éves hozott anyaggal dolgoznak. A hozott anyag nagy része pedig otthonról érkezik. Tudom, hogy kell a bűnbak, és szeretünk elfeledkezni a szülői felelősségről. De úgy hiszem, gyermekeink személyiségének alakításában, helyes önértékelésük létrejöttében nagyon nagy szerepe van a szülőnek. Sőt, leginkább neki. Ezzel nem áll szándékomban rájuk kenni az egészet. Csak ne feledkezzünk meg arról, mielőtt másra mutatunk, nézzünk magunkba, keressük meg a saját felelősségünket.

Akasszuk fel tehát a tanárokat! Vagy mégsem. Hibáztak (de ki nem hibázik élete során). De ne kenjünk rájuk mindent. Egy ilyen sajnálatos eset sokkal inkább arra mutat rá, hogy nagyon összetett problémával állunk szemben. A gyermekek nem találják a helyüket a rendszerben. Egy gyorsan változó rendszerben, környezetben, amelyben minden összefügg mindennel. Nincsenek éles határok. Ezzel a médiahírrel pedig csak a határokat hozzuk létre. Közöljük, hogy a tanárok miatt volt az egész. Mindenki más tiszta és fehér. Vegyük már észre, hogy közösségben élünk, közös felelősségvállalással. Gyermekeink jövőjéért magunk vagyunk felelősek és ehhez együttműködnünk kell az őket körülvevő személyekkel (tanárokkal, nagymamákkal, haverokkal, stb.) Máskülönben miként fog kialakulni bennük az egészséges önkép? Mert mondjon bárki bármit, itt az nem volt.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese