A minap támadt egy ötletem. A statisztikák alapján és a feltett szavazás eredménytelenségét látva az a halovány gyanúm támad, hogy nagyon sokan nem az oldalt látogatják meg, hanem egyszerűen rss csatornán keresztül jutnak kisvilág adagjukhoz. (Ez persze nagyszerű, hiszen én is így fogyasztom az internet információ cseppjeit.) Ideje volt tehát nem csak az oldal látogatottságát méri, ideje a feed-eket is átereszteni egy statisztikai rendszeren, nosza, ugorjunk a FeedBurner-be. A blog rss elérhetősége tehát megváltozott, így elképzelhető, hogy a régi olvasók (van egyáltalán ilyen? :) ) nem kapják meg azt, ami jogosan ugyebár járna nekik. Nos, ők vegyétek fel az új csatornát. Firefox alól nem biztos, hogy a címsorból menni fog, de az oldalon jobb oldalt elhelyezett ikon segítségével tuti. Ja, és ugyanez vonatkozik az örült pascalokra is...
A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese
Megjegyzések