Ugrás a fő tartalomra

Magyar Mahara

Nem is olyan régen voltam egy konferencián (ÉletPÁLYAutak), mely érdekes volt. De tényleg! Álmok, vágyak és utak, meg modellek, és a kitaláltuk de lesz valahogy alapon. És még csak azt sem mondanám, hogy botorság az egész. Pályamodellre szükség van, hasznos és célszerű, valahol meg el kell kezdeni, azt majd módosítjuk.
De nem is erről írunk, legalábbis a cím szerint nem erről kellene, tehát térjünk is a lényegre.
A pályamodellben fontos szerep jut a portfóliónak, amely ugye "e" és a pedagógusé. Ahogyan az előadáson elhangzott, ez speciális portfóliót igényel, egy speciális fejlődési portfóliót, melyhez nem lehet felhasználni semmilyen meglévő portfólió rendszert. Sajátot kell fejleszteni!
Nos, melyek ezek a speciális igények, melyek szükségesek egy pedagógus ePortfólió esetén.

  • Profilkezelés (egyedei azonosító, kapcsolat más rendszerekkel, profil adatok felhasználása portfólió nézetekben)
  • Nézetek kezelése (a feltöltött adatokat különböző szempontok szerint rendszerezhetőek és megjeleníthetők, másokkal ezek megoszthatóak)
  • Egyedi mappastruktúra kialakíthatósága (A nézeteken túl több dokumentumot is rendezhet saját használatra a pedagógus.)
  • Jogosultságkezelés és megosztási lehetőség a nézetekhez.

Jól látszik, hogy fentiek tényleg speciálisak, és tényleg nem tudja például a Mahara rendszer... Vagy mégis? 
Nagyon is mégis! De nem baj, mi fejlesztünk, még ha ott egy nyitott rendszer, amely testreszabható, mi akkor is fejlesztünk. Újat, szépet, jobbat. 
Ami tény, szükség lehet speciális űrlap felületre. Ebben igazuk volt, hiszen a könnyen kezelhetőség fontos dolog, és bár a Mahara nem egy nehezen kezelhető rendszer, de a túl nagy szabadság sokak számára rémisztő (ezt tapasztalatból mondom (írom)). Bár az űrlapok uniformizálnak, és pont az egyediség veszik el, ami a portfólió lényege. Viszont az uniformist könnyű pontozni, összehasonlítani.
Összességében elmondhatjuk tehát, úgy néz ki, fejlesztésre kerül egy „magyar Mahara”, megspékelve speciális űrlapokkal. Tehát picit újraalkotjuk azt ami már létezik, ahelyett, hogy a létezőt szabnánk igényeinkre…

Megjegyzések

Névtelen üzenete…
Csak a szokásos.
Papp Gyula üzenete…
Az űrlapok kezelésére is van megoldás. A Mahara elvileg ugyanúgy moduláris felépítésű, mint a Moodle, s bár valóban nem sokan fejlesztenek hozzá modult, de ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne ;-)
És ugye modult fejleszteni még mindig kevesebb energia, mint teljesen új rendszert.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese