Ugrás a fő tartalomra

Star Wars - A klónok háborúja

Furcsa dolgokra képes az ember. Bár mérhetetlenül csalódik bizonyos dolgokban, mégis képes újra és újra esélyt adni egy-egy dolognak. Így vagyok én a Star Wars univerzumában játszódó újabb és újabb alkotásokkal. A moziba ugyan már nem voltam hajlandó elmenni a legújabb felvonás okán, a DVD technológia segítségével mégis megtekintettem.

A Klónok Háborúja nem film. Mármint nem élőszereplős. Száz százalékban számítógépparkok és digitális szemüveget viselő férfiak és nők munkája. A kiadott munka pedig az új idők és új szelek árnyékában készült. Azaz gyerekeknek, gyermetegen.

Már a legelső rész (azaz az új trilógia legelső epizódja) elborzasztott a gyermeteg megoldásokkal, és ennek az egész estés változatnak a forgatókönyvét is egy tizenéves gyerek írta. Legalábbis, amikor ifjonc koromban történetek írására adtam a fejem, az akkor nagyon komolyan gondolt sorokat mai fejel visszaolvasva bizony inkább mosolyt fakasztanak, mint remegő izgalomra késztetnének a főszereplőkért izgulva. Hasonló az érzésem a bejegyzés tárgyát képező filmmel kapcsolatosan is.

Ráadásul a bemutatott számítógépes grafikától sem dobtam hanyatt magam. Persze ennek az oka is egyszerű. Milyen meglepő, hogy éppen a film után kezdődött nem sokkal a sorozat, amely pont ugyanezt a grafikát alkalmazza. Nahát, csak nem pilot epizódról van szó, amelyet persze a mozikba tuszkoltak be, hogy többet keressenek? Viszont egy sorozatra ugyebár nem áldoznak annyi pénzt, illetve az egyes epizódok kidolgozására sincs annyi idő, se gépi, se humán.

Mit is mondhatnék. Tegyük túl magunkat azon, hogy új szelek fújnak és már nem is fognak visszatérni a régi szép idők. Az új nemzedék pedig hadd csüngjön rajta. Mi régiek meg nézzük rongyosra az eredeti trilógiát.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 2

Túl a második napon ideje azt is összefoglalni picit. A reggel az elektronikus Észtországgal kezdődött, melyben a magam kocka e fejével azt hiszem nagyon jól tudnám érezni magam, csak ne ennének ennyi halat. Szóval itt lehet szavazni, adót bevallani az erdő közepéről egy okostelefonnal is zsebünkben. Van itt e-Egészségügy, e-Ticket a buszra, és az egész adathalmazuk tárolása érdekében felhasználják a felhőt, azaz szerte a világon vannak adatparkjaik, adatnagykövetségeik. Ezt követte a szekciós ülések, melyben én éppen betekintést nyerhettem Finnországban már a tréning képzésekhez is kapcsolják az online meeting eszközöket (MS Lync), majd utána a szlovákok Moodle rendszerét néztem élesben, hogy végül a magunk responsive, html5 és programozási tudást nem igénylő megoldását prezentáljam. Végül a generációkról eset szó, oly módon, hogy lehetett kérdéseket, problémákat bedobálni, és mindenki dönthetett kinek próbál meg ötleteket adni. De ez a rész már olyanannyira elsikkadt, hogy még a vi...

IOTA Tax Professional Learning & Developer Forum - Day 1

A nap, amely a fórum felvezetése volt, a nap, amelyen rájöttem, hogy Svájcban sincs minden rendben, a nap, amelyen kiderült, hogy a hivatal mindenütt hivatal, és a problémák közösek és hasonlóak. No meg emellett persze sok szép vezetőképző programba is bepillantottam, és az EU-s konpetenciakeretrendszer és a vezetőképző programcsomag is bemutatásra került, itt van, sziasztok, ha akarjátok használjátok.