Ugrás a fő tartalomra

Star Wars - A klónok háborúja

Furcsa dolgokra képes az ember. Bár mérhetetlenül csalódik bizonyos dolgokban, mégis képes újra és újra esélyt adni egy-egy dolognak. Így vagyok én a Star Wars univerzumában játszódó újabb és újabb alkotásokkal. A moziba ugyan már nem voltam hajlandó elmenni a legújabb felvonás okán, a DVD technológia segítségével mégis megtekintettem.

A Klónok Háborúja nem film. Mármint nem élőszereplős. Száz százalékban számítógépparkok és digitális szemüveget viselő férfiak és nők munkája. A kiadott munka pedig az új idők és új szelek árnyékában készült. Azaz gyerekeknek, gyermetegen.

Már a legelső rész (azaz az új trilógia legelső epizódja) elborzasztott a gyermeteg megoldásokkal, és ennek az egész estés változatnak a forgatókönyvét is egy tizenéves gyerek írta. Legalábbis, amikor ifjonc koromban történetek írására adtam a fejem, az akkor nagyon komolyan gondolt sorokat mai fejel visszaolvasva bizony inkább mosolyt fakasztanak, mint remegő izgalomra késztetnének a főszereplőkért izgulva. Hasonló az érzésem a bejegyzés tárgyát képező filmmel kapcsolatosan is.

Ráadásul a bemutatott számítógépes grafikától sem dobtam hanyatt magam. Persze ennek az oka is egyszerű. Milyen meglepő, hogy éppen a film után kezdődött nem sokkal a sorozat, amely pont ugyanezt a grafikát alkalmazza. Nahát, csak nem pilot epizódról van szó, amelyet persze a mozikba tuszkoltak be, hogy többet keressenek? Viszont egy sorozatra ugyebár nem áldoznak annyi pénzt, illetve az egyes epizódok kidolgozására sincs annyi idő, se gépi, se humán.

Mit is mondhatnék. Tegyük túl magunkat azon, hogy új szelek fújnak és már nem is fognak visszatérni a régi szép idők. Az új nemzedék pedig hadd csüngjön rajta. Mi régiek meg nézzük rongyosra az eredeti trilógiát.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese